ادعای خبرنگار والاستریت ژورنال درباره نصب مجدد تجهیزات نظارتی آژانس در ایران
خبرنگار روزنامه
لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توئیترش مدعی شد: شایعات تایید میشود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربینهای خارج شده و دیگر[تجهیزات نظارتی] را آغاز کند.
نورمن در ادامه گفت: انتظار میرود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.
سازمان انرژی اتمی ایران در خرداد ماه و پس از قطعنامهای که توسط آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در شورای حکام آژانس درباره همکاریهای پادمانی ایران و آژانس صادر شده بود، با انتشار ویدیویی از خاموشی تعداد قابل توجهی از دوربینهای نظارتی آژانس بینالمللی انرژی اتمی
خبر داد.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته بود: تصمیم بر این شد تا بخشی از همکاریهای فراتر از پادمان که جزو تعهدات ما نبود و بر مبنای حسن نیت انجام میشد، متوقف شود مثلا ضبط برخی از فعالیتها توسط دوربینهای آژانس و دستگاه سنجش غنای برخط و فلومتر آژانس در ایران.
به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، رئیسسازمان انرژی اتمی ایران اخیرا درباره آخرین وضعیت همکاریهای ایران و آژانس و توافقشان در ماه مارس، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری هست و هر روز هیئتهای فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش میدهیم.