کد خبر: ۲۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

ادعای خبرنگار وال‌استریت ژورنال درباره نصب مجدد تجهیزات نظارتی آژانس در ایران

وال‌‌استریت ژورنال در پیامی توئیتری مدعی شد که روند نصب دوباره تجهیزات نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران آغاز شده است.

 

خبرنگار روزنامه

لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توئیترش مدعی شد: شایعات تایید می‌شود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر[تجهیزات نظارتی] را آغاز کند.
نورمن در ادامه گفت: انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.
سازمان انرژی اتمی ایران در خرداد ماه و پس از قطعنامه‌ای که توسط آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در شورای حکام آژانس درباره همکاری‌های پادمانی ایران و آژانس صادر شده بود، با انتشار ویدیویی از خاموشی تعداد قابل توجهی از دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
خبر داد.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته بود: تصمیم بر این شد تا بخشی از همکاری‌های فراتر از پادمان که جزو تعهدات ما نبود و بر مبنای حسن نیت انجام می‌شد، متوقف شود مثلا ضبط برخی از فعالیت‌ها توسط دوربین‌های آژانس و دستگاه سنجش غنای برخط و فلومتر آژانس در ایران.
به گزارش ایسنا‌، محمد اسلامی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران اخیرا درباره آخرین وضعیت همکاری‌های ایران و آژانس و توافقشان در ماه مارس، در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری هست و هر روز هیئت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش می‌دهیم.