kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

حمایت فیلمساز آمریکایی از رئیس‌جمهور روسیه(اخبار ادبی و هنری)

فیلمساز اسکاری‌هالیوود در مورد مستند جدید خود در مورد انرژی هسته‌ای، بیزاری خود از جو بایدن و حمایت از رئیس‌جمهور روسیه صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، اولیور استون مستندهای ۱۲ ساعته خود را به نام «تاریخ ناگفته ایالات متحده» ارائه می‌کند. او در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه انگلیسی زبان گاردین گفت: در مواجهه با تغییرات آب و هوایی، انرژی هسته‌ای نه تنها یک گزینه است، بلکه تنها گزینه است. حقیقت این است که ما راه‌حل‌هایی داشتیم و آن را به هم زدیم. در اواسط قرن بیستم، زمانی که انرژی هسته‌ای و جنگ هسته‌ای با هم تلفیق شدند و‌هالیوود شروع به ساختن فیلم‌های علمی تخیلی با آدم‌های عجیب و غریب فسفری و تبه‌کاران بمب‌های هسته‌ای کرد، همه چیز به درستی پیش رفت. در اوایل دهه ۱۹۷۰، محیط‌بانان در مورد خطرات هر چیز هسته‌ای هشدار می‌دادند و زنگ خطری را در مورد زباله‌های هسته‌ای به صدا درمی‌آوردند که مردم آمریکا را درگیر کرده بود.
وی افزود: مشکلی [در مورد زباله‌های هسته‌ای] وجود ندارد، کاملاً قابل کنترل است، به خصوص در مقایسه با ضایعات گاز، نفت و زغال سنگ. این فیلم‌اشاره می‌کند که تلفات ناشی از بلایای هسته‌ای در چرنوبیل، جزیره تری مایل و فوکوشیما بسیار کمتر از سطوح مرگبار آلودگی هوای تولید شده در سراسر جهان توسط زغال‌سنگ و سایر سوخت‌های فسیلی
بوده است.
استون با اینکه در لس آنجلس زندگی می‌کند و سه جایزه اسکار دارد، اما خود را بخشی از‌هالیوود نمی‌داند. به نظر می‌رسد احساس بیگانگی او با‌هالیوود با این پروژه مستند هسته‌ای تشدید شده است.
این فیلمساز آمریکا علاوه‌بر اظهار نظر در انتقاد از جو بایدن، در مورد پوتین هم نظر داد و گفت: مردم روسیه هیچ‌گاه تا این‌اندازه در وضعیت خوبی نبوده‌اند. به نظر من روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای کار بزرگی انجام داده است. چین هم در این زمینه پیشرو است. اما پوتین یک رهبر بزرگ برای کشورش است و مردم او را دوست دارند.