kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲

 گزارش ایندیپندنت از بلایی که بحران اقتصادی بر سر شرکت‌های انگلیسی آورده است

 
 
 آمارها نشان می‌دهد طی سال گذشته و همزمان با فشارهای ناشی از تورم و گرانی بهای انرژی و مواد غذایی در اروپا، روزانه بیش از ۱۲ مرکز ارائه خدمات رفاهی در انگلیس تعطیل شده است.
بحران اقتصادی طی یک سال گذشته ناشی از جنگ اوکراین بر اساس گزارش‌ها هزاران شرکت و مرکز خدماتی تفریحی را در انگلیس به تعطیلی کشانده است. روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با انتشار گزارشی در همین زمینه نوشت: براساس آخرین گزارش‌ کارشناسان نظارت بر صنعت «هاسپیتلیتی»، از مارس ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۱)، نرخ بالای تورم و بحران هزینه‌های زندگی به تعطیلی ۴ هزار و ۵۹۳ مرکز ارائه خدمات تفریحی و رفاهی مجاز در انگلیس منجر شده است.
صنعت «هاسپیتلیتی» در تعریف، مجموعه وسیعی از خدمات رفاهی از جمله اقامت، خدمات غذایی و نوشیدنی، برنامه‌ریزی رویدادها، پارک‌های تفریحی، سفر و گردشگری را شامل می‌شود که هتل‌ها، آژانس‌های گردشگری، رستوران‌ها و سایر کسب‌وکارهای از این دست در زیر مجموعه این صنعت قرار می‌گیرند.
 به گزارش ایرنا به نقل از«ایندیپندنت»  داده‌های جدید نشان می‌دهد که از مارس ۲۰۲۲(اسفند 1400) در یک دوره یک ساله، تعداد رستوران‌ها در انگلیس ۷.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.این آمارها در حالی منتشر شده است که هفته گذشته یک رستوران زنجیره‌ای ایتالیایی در انگلیس از تصمیم خود برای بستن ۴۶ شعبه از رستوران‌هایش به دلیل هزینه‌های فزاینده انرژی و مواد غذایی خبر داد.داده‌های جدید نشان می‌دهد تنها در سه ماه گذشته با وجود کاهش شتاب روند تعطیلی مراکز رفاهی در انگلیس، ۷۵۶ مرکز معادل ۸.۴ عدد در روز بسته شده‌اند.
نهادهای نماینده کسب‌کارهای حوزه «هاسپیتلیتی» در انگلیس روز جمعه مداخله فوری دولت در مورد هزینه‌ها و قراردادهای انرژی را خواستار شدند.