kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
رئیس ‌کل بانک مرکزی:

خرید ارز از بازار غیررسمی معادل پولشویی است

 
 
 
 
رئیس‌ کل بانک مرکزی خطاب به فعالان اقتصادی اعلام کرد که اگر از بازار غیررسمی ارز خریداری می‌کنند نباید منتظر تخصیص ارز هم باشند.
محمدرضا فرزین ساعتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نمی‌توان ارز را از بازار غیررسمی دریافت کرد و همزمان به چشمداشت تخصیص ارز منتظر ماند تا مابه‌التفاوت آن را به‌دست آورد! سیاست بانک مرکزی کوچک‌‌سازی بازار غیررسمی است. ورود به بازار غیررسمی معادل پولشویی است و موجب اخلال در نظام اقتصادی می‌شود.
گفتنی است از روز 9 اردیبهشت با دستور رئیس ‌کل بانک مرکزی تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده‌ای که قبل از مرحله تخصیص ارز، نسبت به خرید ارز از بازار آزاد اقدام می‌کنند، ممنوع شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این خصوص محمدرضا فرزین طی مکاتبه با معاون ارزی این بانک تاکید کرد: در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و بر اساس اطلاعات کسب‌شده درخصوص نحوه تامین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند ممنوع است و بدون تایید این‌جانب هیچ‌گونه تخصیصی صورت نپذیرد.