kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

اخطار وزارت جهاد کشاورزی به مرغداران در پی تکرار ادعای افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ

 
 
 
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی درباره تکرار ادعای اتحادیه میهن درباره توافق درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و در صورتی که مرغداران هرگونه افزایش قیمتی داشته باشند به‌صورت تعزیراتی با آنها با برخورد می‌شود.
شهیاد آبنار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره ادعای اتحادیه میهن درباره توافق درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ اظهار داشت: چنین موضوعی صحت ندارد و در صورتی که مرغداران هرگونه افزایش قیمتی داشته باشند به‌صورت تعزیراتی با آنها برخورد می‌شود.
محمد جعفری؛ معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در این ارتباط ابراز کرد: به‌طور رسمی مصوبه‌ای برای افزایش قیمت تخم‌مرغ وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی موضوع افزایش قیمت تخم‌مرغ را رد کرده است. قیمت تخم‌مرغ همان قیمت‌های قبلی است و در صورتی که افزایش قیمت وجود داشته باشد به‌صورت رسمی اعلام می‌شود.
بنابر این گزارش رئیس اتحادیه میهن دیروز برای دومین‌بار طی یک هفته اخیر از افزایش قیمت تخم‌مرغ به کیلویی 56 هزار تومان خبر داده بود که وزارت جهاد کشاورزی برای دومین‌بار این موضوع را تکذیب کرد.
همچنین در حالی ‌که عطاءالله حسن‌زاده؛ عضو هیئت‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی اعلام کرد که قیمت مرغ زنده درب مرغداری کیلویی ۵۲ هزار تومان و برای مصرف‌کننده کیلویی ۷۳ هزار تومان تعیین شده است پرویز فروغی؛ دبیر کانون مرغداران گوشتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مرغداران مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش قیمت مرغ داشته‌اند و نرخ جدید مرغ در حال بررسی است و بعد از آن به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شود اما مصوبه‌ای برای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد.
بنابر این گزارش تشکل‌های مربوط به مرغ گوشتی، تخم‌مرغ و جوجه یک‌روزه دیروز و برای دومین‌بار در روزهای اخیر به‌طور همزمان اقدام به اعلام خبر افزایش قیمت محصولات خود کردند که هر دو بار از سوی وزارت جهاد کشاورزی تکذیب شد. گفتنی است وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی باید به التهاب‌آفرینی در بازار حساس باشند و با عاملان چنین اعمالی به‌شدت برخورد کنند. 
بی‌اطلاعی سازمان حمایت
 از افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ
همچنین«قربانعلی رفیعی»؛ مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم درباره اعلام تشکل‌های مرغداران درباره افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ اظهار داشت: براساس قانون انتزاع وظیفه تنظیم بازار مرغ و تخم‌مرغ به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است و آنها از آخرین جزئیات قیمت این محصولات باخبر هستند. وزارت جهاد کشاورزی تعاملاتی با تشکل‌های مرغداران درباره قیمت جدید مرغ و تخم‌مرغ داشته‌اند اما نتیجه نهایی به ما توسط هیچ دستگاهی منعکس نشده است.
مدیرکل دفتر بررسی قیمت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه آیا ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب جدیدی درباره مرغ و تخم‌مرغ به سازمان حمایت اعلام کرده است یا خیر گفت: این موضوع به‌طور رسمی و توسط ستاد تنظیم بازار نیز به ما منعکس نشده است.
لازم به یادآوری است که افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در سال گذشته به‌دنبال حذف ارز ترجیحی و اعطای یارانه صورت گرفت. بنابراین هرگونه افزایش قیمت اقلام اساسی باید با افزایش یارانه‌ها همراه باشد تا قدرت خرید جامعه تضعیف نشده و ماجرای ثابت ماندن یارانه 45 هزار تومانی علی‌رغم افزایش نرخ‌ها در دولت قبل تکرار نشود.