kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
یادی از شهید صفدر تقوی خصال

اهمیت اطاعت از رهبر و حمایت از مستضعفین

 
 
 
 
دانش‌آموز شهید سید صفدر تقوی‌خصال پنجم مرداد سال 1348 در روستای ثارالله شهر تشان شهرستان بهبهان چشم به جهان گشود و در نوجوانی همراه با دیگر رزمندگان به جبهه رفت که در هشتم اسفند سال 1362 در جزیره مینو شهد شیرین شهادت را نوشید.
شهید سید صفدر تقوی‌خصال در سن 14سالگی در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییع، در گلزار شهدای روستای ثارالله شهر تشان آرام گرفت. 
شهید سید صفدر تقوی‌خصال در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «ای خدای مهربان و ‌ای معشوق عاشقان، پیدا است که من نتوانستم بنده‌ای خدمتگزار باشم و بتوانم درست فرامین و دستورهای تو را به‌جا آورم، ‌ای خدای مهربان من آن‌قدر گناه دارم که خجالت می‌کشم با بدن سالم بیایم ولی رهبرم با بدنی آغشته به‌خون و تکه تکه بیاید.بار پروردگارا گرچه من لیاقت شهادت را ندارم ولی تو رحمان هستی و ناامید از لطف تو نیستم. زیرا خودت فرمودی «من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته...» که هر کس به من عشق ورزد عاشقش می‌شوم و آن وقت معشوقم را می‌کشم و خون بهایش خودم هستم. ‌ای مردم مسلمان، گرچه من نتوانستم خدمتی به شما بکنم اما از شما می‌خواهم در اطاعت از امام و یاری مستضعفین بیشتر تلاش ‌نمایید، همان‌طور که قرآن می‌فرماید «و مالکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال و النساء و الولدان» چرا در راه خدا و آن مردم بیچاره از زن و مرد و کودک قیام نمی‌کنید و شما جهاد‌کنندگان در راه خدا باشید و امام را دعا کنید که چشم امید همه به اوست.»