kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 جذب ۸۵۳۹ میلیارد تومان کمک مردمی
 توسط مراکز نیکوکاری در سال گذشته
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: سال گذشته مراکز نیکوکاری هشت هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری کردند که این رقم در حوزه‌های صدقات، زکات، طرح اکرام ایتام و محسنین و کمک‌های مبتنی بر نیاز، جذب شد. در حوزه اکرام شاهد رشد ۹۶ درصدی و در حوزه زکات رشد ۸۸ درصدی کمک‌های مردم به مراکز نیکوکاری را شاهد بودیم.این کمک‌ها در قالب خدمات‌اشتغال و کارآفرینی، جهیزیه و ازدواج، مسکن، فرهنگی و آموزش و بهداشت و درمان به جامعه هدف ارائه شد.
  دستگیری ضارب خانم آمر به معروف در قم
فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: یکشنبه شب پیرو اعلام وقوع یک مورد ضرب و جرح در خیابان رسالت عوامل انتظامی بلافاصله اعزام و فردی را که در محل اقدام به ضرب و جرح خانم آمر به معروف نموده بود دستگیر و به یگان دلالت و فرد مضروب نیز به مراکز درمانی منتقل و پس از مداوا از بیمارستان ترخیص گردید.در همین خصوص پرونده قضایی تشکیل و جهت برخورد قانونی با متهم به دادسرای عمومی ارسال شده است.مختاری افزود: تلاش برای دستگیری خانم بدحجابی که قبل از حضور پلیس محل را ترک کرده بود ادامه دارد.
  دستگیری عامل قمه‌کشی در یکی از مدارس کرج
 ایسنا: فرمانده انتظامی البرز گفت: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس البرز، شخصی که به عنوان والدین یکی از دانش‌آموزان وارد مدرسه‌ای در کرج شده و اقدام به تهدید با قمه کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.
  انهدام باند بزرگ کلاهبرداران ارز‌های دیجیتال
خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌پلیس فتای پایتخت از کشف پرونده و انهدام باند بزرگ کلاهبرداران ارز‌های دیجیتالی که با روش پانزی و با ترفند سرمایه‌گذاری موسوم به OpenSoil از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.معظمی گودرزی با‌اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از شکات پرونده به این پلیس مراجعه کرده‌اند افزود: ارزش ریالی پرونده به بیش از 400 میلیارد ریال رسیده است و تعداد مالباختگان همچنان در حال افزایش است.