kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
وزیر علوم:

به نسل جوان بگوییم این امنیت و آرامش شما ثمره فداکاری گذشت و ایثار شهداست

 
 
 
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:
وزیر علوم گفت: ما باید به نسل جوان بگوییم این امنیت و آرامش شما برای تحصیل و رشد به ثمره فداکاری‌، گذشت و ایثار شهدا است.
 محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به تلاش‌های تحول‌آفرین دکتر علی نظری رئیس دانشگاه لرستان، گفت: مسیر آموزش عالی در لرستان خوب و رو به رشد است و در سفر دوم رئیس‌جمهوری به لرستان اعتبار لازم به پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه تخصیص می‌یابد و به مزیت‌های نسبی استان لرستان توجه گردد و مزیت‌های جدید برای پیشرفت جامعه، ایجاد شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ما در سفر آینده ریاست‌جمهوری کمک می‌کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام، همچون سراهای دانشجویی و دانشکده‌ها در اولویت قرار گیرند و اعتبار لازم را برای تکمیل این‌گونه پروژه‌ها تأمین کنیم، افزود: رؤسای دانشگاه‌های لرستان برای اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برای ساخت استخر سرپوشیده و سالن‌های ورزشی با هدف تقویت سلامت، تندرستی و نشاط دانشجویی، تلاش کنند. وزیر علوم افزود: همه مدیران کلان استان لرستان عضو هیئت علمی دانشگاه هستند که پیشبرد کارها را برای مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان آسان می‌کند.
وزیر علوم با بیان اینکه اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، این است که نظام آموزش عالی در راستای مهارت‌محوری و نیازمحوری باشد، افزود: وجود تشکل‌ها، انجمن‌ها، کانون‌ها و شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه‌ها از مزیت‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و صنفی برای رشد، بالندگی و نشاط دانشجویان دانست.
زلفی‌گل، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه بایستی ۳۰ درصد آموزش عالی کشور ما، مهارتی باشد که ۱۶ درصد هستیم و در این زمینه، خیلی عقب هستیم.
وزیر علوم گفت: با اجرای طرح‌های «امریه فناوری»، «دستیار فناوری» و... در کشور، خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها احداث می‌شود.
وزیر علوم تاکید کرد: همچنین برای نخبگان استان که عضو هیئت علمی هستند برنامه‌ریزی می‌کنیم در صورتی که زمین مناسب وجود داشته باشد، مسکن احداث کنیم و بتوانیم در نگهداشت نخبگان هم گام‌های مؤثری برداریم.
زلفی‌گل با بیان اینکه ما قدردان رزمندگان، ایثارگران هستیم و شهدای ما سرمایه‌های نمادین کشور هستند که نام‌شان به هر جا ارزش می‌دهد، خاطر نشان کرد: ما مدیون خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران هستیم، کسانی که سینه خود را برای امنیت و دفاع از کیان و ناموس ما سپر کردند، اینکه امروز امنیت داریم رزمندگان ما در نقاط مختلف جانفشانی می‌کنند و امنیت را برای ما تأمین می‌کنند.
زلفی‌گل گفت: با پیشنهاد کمیسیون آموزش و فرهنگ مجلس شورای اسلامی، پنج درصد از بودجه دانشگاه‌ها در قانون بودجه به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا کرده که باید جهانی شدن فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهید سلیمانی و شهدا را استمرار ببخشیم. وی تصریح کرد: بالا بودن نرخ بیکاری در لرستان علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های فراوان بیانگر آن است که برای علم و فناوری هزینه نکرده‌ایم. لذا آموزش عالی ما باید تغییر و بازنگری شود تا با مهارت‌محور کردن آموزش به سمت هدف مورد نظر نظام حرکت کنیم.