kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان 

۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های فرهنگی و هنری در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

 
 
 
شهرکرد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی طرح‌های فرهنگی و هنری معطلی‌های چندساله و تاریخی داشتند اما در جریان سفرخردادماه سال قبل، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به این استان‌، طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در دستور کار قرار گرفت.
پیام احمدی که در نخستین گفت‌وگوی خود با خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: به برکت این سفر رئیس‌جمهور، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های فرهنگی و هنری درنظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: در نخستین گام‌، سال گذشته عملیات احداث ساختمان فرهنگسرای لردگان پایان یافت و تا پایان فصل بهار امسال تجهیز و بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود. 
احمدی همچنین ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از فرهنگسراهای شلمزار، فرادنبه، چلگرد و مصلای شهرکرد نیز در دستور کار است.
وی از به‌روزرسانی صندوق اعتباری هنر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر اولویت جدی است و هدف‌گذاری‌ها، رایزنی‌ها و اقدامات اولیه در بازارهای داخلی و خارجی انجام شده و به‌ صورت ویژه در حال پیگیری است.
احمدی با‌ اشاره به رخوت و رکود حاکم بر مجموعه‌های فرهنگی و هنری به خاطر شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر اظهار داشت: در سالی که گذشت یکی از اولویت‌های اصلی باز‌سازی و فعال‌‌سازی این مجموعه‌ها بوده که اتفاقات مبارکی نیز در این زمینه‌ها رقم خورده است.
وی با اظهار این مطلب که حدود ۶۰۰ نفر از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنند توضیح داد: شهرکرد، بروجن، فارسان و لردگان قله‌های استان در این حوزه هستند و تقویت دیگر شهرستان‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
احمدی با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت تا نقطه مطلوب فاصله داریم اما حداقل‌هایی محقق شده است، عنوان داشت: بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین مجموعه‌های فرهنگی استان مجموعه‌های قرآنی هستند و در این زمینه مجموعه‌های مردمی گوی سبقت را از مجموعه‌های دولتی و حاکمیتی ربوده‌اند.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری، جشنواره اقوام ایران زمین، جشنواره موسیقی زاگرس‌نشین‌ها و توجه ویژه‌‌تر به حوزه مفاخر و پاسداشت زبان و ادب فارسی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: امسال جشنواره موسیقی منطقه‌ای فجر نیز به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود. 
وی اضافه کرد: در نظر داریم به‌ صورت ماهانه ۲ موسیقی صحنه‌ای پاپ یا سنتی در استان اجرا شود.
احمدی با ‌اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌های هنری، متاسفانه حداقل‌های لازم در شهرستان‌های بن، سامان، خانمیرزا، فلارد و کوهرنگ فراهم نیست، بیان داشت: هر شهرداری می‌تواند آمادگی خود را برای راه‌اندازی خانه فرهنگ و هنر اعلام کند و به شرط واگذاری آن به مجموعه ارشاد اسلامی‌، تجهیزات مورد نیاز را تقبل می‌کنیم.
در این گفت‌وگو معاونان فرهنگی رسانه‌ای‌، هنری و سینمایی و توسعه مدیریت و منابع فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ترتیب حجت‌الله شیروانی‌، شهرام فرجی و زهرا جوانبخت که نیز حضور داشتند به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.