kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۴۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

شهادت جوان غیرتمند سبزواری در جریان نجات دختر جوان از دست اراذل و اوباش

به دنبال ضرب و جرح منجر به شهادت یک آمر به معروف در سبزوار، رئیس‌کل دادگستری استان خراسان رضوی دستور بررسی ابعاد این حادثه را صادر کرد.
 
 
 
به گزارش خبرگزاری میزان، متعاقب حادثه ضرب و جرح که منجر به فوت یک آمر به معروف در سبزوار شد، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی طی دستوری خطاب به دادستان عمومی و انقلاب سبزوار، خواستار رسیدگی و روشن شدن ابعاد ماجرا شد.
دادستان سبزوار در رابطه با این حادثه گفت: مطابق تصاویر دوربین‌های مدار بسته و تحقیقات به عمل آمده در شامگاه ۸ اردیبهشت یکی از شهروندان که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری دو جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور شده و در یک اقدام شجاعانه و انسانی بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌کند.
جعفر طیار صابری افزود: متاسفانه هر دو جوان مزاحم که حسب بررسی به عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از رو‌به‌رو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند.
 صابری ادامه داد: بلافاصله اکیپ جنایی در معیت بازپرس، تحقیقات خود را آغاز و با تلاش مستمر در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر می‌شوند.
وی بیان داشت: امنیت مردم و جامعه خط قرمز دستگاه قضایی و انتظامی است و برای افرادی که به فکر ایجاد شرارت در جامعه و مزاحمت برای نوامیس مردم هستند امکان فرار از مجازات غیر ممکن است.