kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

کارچاق‌کنی نخ‌نما برای دولت ورشکسته بایدن(خبر ویژه)

عضو گروهک ملی مذهبی می‌گوید؛ بدتر از ترامپ در راه است و بهتر است ایران تا دیر نشده با بایدن توافق کند(!)
 
«احمد- ز» در کانال تلگرامی نوشت: «ران دسنتیس فرماندار فلوریدا قرار است رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون‌حزبی حزب جمهوریخواه آمریکا برای نامزدی رسمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شود. او در سفرش به اسرائیل چنان مواضع بی‌رحمانه‌ای در مورد بحران‌های خاورمیانه گرفته است که در مقایسه با او دونالد ترامپ کاملاً شبیه کبوتر‌ها به نظر می‌رسد! اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند، و گرنه در صورت به قدرت رسیدن ران دسنتیس کار به مراتب از دوره ریاست‌جمهوری ترامپ دشوارتر خواهد شد».
شیرین کاری این همکار نشریات زنجیره‌ای در حالی است که اولا دولت بایدن و کنگره آمریکا، ضمن اصرار بر تداوم نقض حقوق ایران در برجام، تا جایی که می‌توانستند بر گستره تحریم‌های ضدایرانی
 افزودند.
ثانیا نویسنده متن فوق پنج شش سال دیر از خواب بیدار شده و گرنه هنگام تدارک برجام، صاحب نظران مطلع به دولت روحانی هشدار می‌دادند فردی به نام ترامپ نامزد انتخابات آمریکاست که علنا می‌گوید توافق دولت اوباما را پاره می‌کند و بنابراین، در تدوین متن توافق، مراعات قواعدی مانند همزمانی و توازن تعهدات، و نقد و نسیه بودن و برگشت‌پذیری آنها و همچنین اخذ تضمین معتبر را بکنید. اما متاسفانه دولت روحانی که سرمست توافق با دولت آمریکا بود، اصلا مجال شنیدن نقد‌های کارشناسی و مراعات آنها را نداشت. بدین ترتیب همه امتیازات را دو ماه قبل از روز شروع اجرای برجام واگذار کرد و چهار سال بعدی را در وضعیتی رقت بار و تاسف‌آور، دنبال احیای حقوق از دست رفته ایران بود.
در مقابل طرف آمریکایی که امتیازاتش را گرفته و طرف ایرانی را بدهکار برجام کرده بود، در هر سه دولت اوباما و ترامپ و بایدن، بر نقض تعهدات و افزایش طلبکاری‌ها افزود.
ثالثا آمریکا امروز به مراتب ضعیف‌تر از آمریکای دوره ترامپ و اوباما و بوش است و با بلایی که دولت بایدن در ادامه دولت‌های غربی بر سر اقتدار آمریکا آورده، کاخ سفید ناتوان از تکرار زورگویی‌های گذشته است، فارغ از این که چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا باشد.
از همه دیوانه‌ترین‌شان ترامپ بود که بعد از همه گردن کشی‌ها، شکاف و دو دستگی عمیق را به عمق جامعه آمریکا کشاند. ضمنا در همین دو دهه اخیر، از افغانستان و عراق و سوریه گرفته تا لبنان و فلسطین و یمن و اوکراین و ونزوئلا و برزیل، به آلبوم شکست‌های پیاپی آمریکا تبدیل شده است.
نهایتا این که برخی نویسندگان نشریات زنجیره‌ای عملا تبدیل به دلال و کارچاق کن دون پایه دولت آمریکا شده‌اند و در دادن آدرس دروغ و هراس افکنی و فریب افکار عمومی همان گونه رفتار می‌کنند که نیاز طرف متخاصم آمریکایی است.