kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سفر پربار رئیس‌جمهور به خوزستان در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی

خوزستانی‌ها بهتر از هر کسی می‌دانند فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد!

در دولت قبل- دولتِ مدعیان اصلاحات- به دلیل قصور و تقصیرهای فراوان در رسیدگی به مطالبات مردم شریف خوزستان، مشکلات عمده‌ای در این استان به وجود آمد. 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
17 خرداد 1394 روحانی، رئیس‌جمهور سابق گفت:«تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید، تا مسئله محیط‌زیست،‌اشتغال جوانان، و صنعت حل شود، تا آب خوردن مردم حل شود، تا منابع آبی زیاد شود».
در دولت قبل همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم به نقطه‌های خیالی و از جمله برجام و FATF موکول شد. در دولت قبل و بهتر است بگوییم «دولتِ مدعیان اصلاحات» به واسطه مدیریت خسته و کم تحرک، غربگرا و آلوده به‌اشرافیگری، بسیاری از امور مهم بر زمین ماند. یکی از موارد مذکور، رسیدگی به مطالبات مردم شریف و غیور خوزستان بود. 
و اما از شروع به کار دولت سیزدهم تا به اکنون، رسیدگی به مطالبات مردم در استان‌های مختلف و از جمله خوزستان با جدیت و پیگیری دنبال شده است. در همین رابطه در اولین سفر آیت‌الله رئیسی به استان خوزستان به‌عنوان اولین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور پروژه آبرسانی غدیر را به‌عنوان اصلی‌ترین پروژه بر زمین مانده در استان عنوان کرد. 
در ادامه، پروژه آبرسانی غدیر که طی ۱۰ سال تا سال ۱۴۰۰ زیر ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشت، با همت ‌و تلاش قریب به ۲۰۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی در مدت ۱۰ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.
در دولت قبل- دولتِ مدعیان اصلاحات- به دلیل قصور و تقصیرهای فراوان در رسیدگی به مطالبات مردم شریف خوزستان، مشکلات عمده‌ای در این استان به وجود آمد. مشکلات آبرسانی به غیزانیه و دیگر بخش‌های استان و همچنین مشکل کارگران کارخانه هفت‌تپه تنها بخشی از نتایج مدیریت ناکارآمد در دولت مدعی اصلاحات است. 
مردم عزیز ایران به خوبی از عملکردها آگاه هستند و کارنامه افراد را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. شاید اکنون مردم شریف خوزستان بهتر از هرکسی می‌دانند که فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد!
چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی
رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی وارد استان خوزستان شد. 
آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!
وی خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها، آمار و ارقام، برای بنده مهم آن است که آیا مشکلات مردم حل شده است یا نه؟ مراجع مختلفی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس، استاندار، افراد شاخص استان که در دولت حضور دارند و برخی افراد دیگر مسائل استان را به ما منتقل می‌کنند و برای ما مهم آن است که با حضور در میدان مشکلات را حل کنیم؛ به دنبال این هستیم که با این حضور مشکلات حل شده و تا حل مسائل این نحوه کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.
مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی در دزفول
رئیس‌جمهور صبح پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان خوزستان، از دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برپا شده است، بازدید کرد. 
رئیسی همچنین در مراسم جشن احیای ۱۶۰ واحد صنعتی و تولیدی که در حاشیه دومین نمایشگاه احیاگران واحدهای اقتصادی در شهر دزفول برگزار شد، این شهر را نماد مقاومت، ایستادگی و احساس مسئولیت دانست و گفت: وقتی شاهدیم در این استان واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه تعطیل به دست توانای مدیران، متخصصان و مردم این خطه احیا و تولید و‌اشتغال به جریان افتاده است، بسیار جای خرسندی و شکرگزاری
دارد.
وی در اجتماع مردم‌اندیمشک  با‌اشاره به اینکه امروز دولت با کمک مردم توامان در دو جبهه خنثی‌‌سازی و رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، افزود: دولت با کمک شما مردم اجازه نخواهد داد کوچک‌ترین کندی در حرکت کشور در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی اتفاق بیفتد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:  در دزفول جشن احیای ۱۶۰ واحد تولیدی برگزار شد که بعضا
۱۰ سال تعطیل شده و هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم راکد مانده بود و با احیای آنها علاوه‌بر فعال شدن این سرمایه‌ها هزاران شغل نیز احیا شد.
بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر خود از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی راندمان بالای دوکوهه بهره‌برداری کرد.
رئیس‌جمهور همچنین عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای این استان را به صورت رسمی افتتاح کرد. تعداد کل روستاهای مشمول این طرح در سراسر کشور ۷۱۳۸ روستا است که از این تعداد ۷۶۶ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود. طرح جهاد آبرسانی تاکنون در ۴۵۱ روستای کل کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که از این میان ۱۷۴ روستا مربوط به استان خوزستان می‌شود.
با حضور رئیس‌جمهور ۷۰ کیلومتر از پروژه ریلی دوخطه ‌سازی محور اهواز-اندیمشک به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
حضور رئیس‌جمهور در جمع کارگران هفت‌تپه
 رئیس‌جمهور بعد ازظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان خوزستان، پس از افتتاح خط دوم قطار‌اندیمشک-اهواز و در مسیر بازگشت از این خط ریلی هنگامی که از حضور کارگران شرکت هفت‌تپه در ایستگاه این منطقه مطلع شد، دستور توقف قطار را صادر کرد و با حضور در میان کارگران، با آنان به گفت‌وگو پرداخت و از مشکلات و مطالبات آنها بدون واسطه مطلع شد.
رئیسی همچنین از پروژه فاضلاب اهواز و کارون بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت و آخرین وضعیت روند احداث آن قرار گرفت. رئیس‌جمهور در جریان بازدید از این پروژه با تعدادی از کارگران آن گفت‌وگویی صمیمانه و بی‌واسطه داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.
در یک‌سال گذشته به‌اندازه تمام دوره دولت دوازدهم 
نیروگاه در کشور ساخته شد
رئیس‌جمهور در اجتماع باشکوه و عظیم مردم اهواز خاطرنشان کرد: اگر لازم باشد ۷۰ بار به خوزستان سفر می‌کنم تا مشکلات این مردم حل شود و تا مشکلات مردم خوزستان رفع نشود آرام نمی‌گیرم.
وی اظهار داشت: در حدود یک‌سال گذشته به‌اندازه کل دوره دولت دوازدهم نیروگاه‌‌سازی شده و در زمینه رفع کاستی‌های زیرساختی در کشور کارهای جهادی در حال انجام است.
گفتنی است روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب و برق استان خوزستان، در نشستی با حضور رئیس‌جمهور و مدیران صنعت آب و برق استان، بررسی شد.
رئیس‌جمهور همچنین شامگاه پنجشنبه در آخرین برنامه روز اول سفر استانی دولت مردمی به خوزستان، در جمع علما، نخبگان و بزرگان عشایر استان با بیان اینکه کمبودها و کاستی‌ها در استان خوزستان مربوط به امروز نیست، اما دولت خود را موظف به جبران آنها می‌داند، تصریح کرد: اگرچه رفع کامل این عقب‌ماندگی‌ها نیازمند زمان بیشتری است، اما دولت مردمی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون حل مسائل و مشکلات استان را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.
رئیسی  صبح جمعه در آغاز دومین روز از سفر دولت مردمی به استان خوزستان، در اجتماع پرشور مردم شادگان گفت: انسجام مثال‌زدنی میان اقوام مختلف خوزستان پشتوانه امنیت ملی، توسعه‌یافتگی و پیشرفت کشور است.
ضرب الاجل یکماهه
 برای تهیه سند توسعه تالاب شادگان
رئیس‌جمهور در جریان بازدید از تالاب شادگان خوزستان با‌اشاره به ظرفیت بسیار خوب گردشگری دریایی خوزستان به‌ویژه تالاب شادگان، به مسئولان استانی برای تهیه سند توسعه این تالاب فرصت یک ماهه داد.
فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس 
فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج‌فارس در سفر استانی دولت مردمی به خوزستان و با حضور رئیس‌جمهور، به صورت رسمی راه‌اندازی شد.
حضور رئیس‌جمهور در جمع روستاییان صراخیه
 رئیس‌جمهور در مسیر سفر به شهرستان شادگان وارد روستای گردشگری صراخیه شد و در میان مردم حضور یافت.
رئیسی در دومین روز از سفر خود به خوزستان با جمعی از فعالان جبهه انقلاب استان دیدار و گفت‌وگو کرد.وی در این دیدار ضمن تاکید بر تحقق عدالت و انجام اقدامات جهادی در راستای رفع مشکلات کشور و به ویژه استان خوزستان عنوان کرد: دولت از همه توان خود برای رفع مشکلات و چالش‌ها استفاده می‌کند.