کد خبر: ۲۶۳۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
اخراج در انتظار متخلفان

ارجاع بیماران بیمه‌شده از مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی به بخش خصوصی ممنوع است

 
 
 
 
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: خدمات درمانی و دارویی سازمان در مراکز ملکی کاملا رایگان است و پدیده ناصواب اخذ وجه در این بخش یا ارجاع بیماران به بخش خصوصی، خط قرمز ماست.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی که به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر برگزار شد، با ‌اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد اقشار تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی، فعالان و پیشقراولان عرصه تولید و کارگران هستند، افزود: اگر روزانه یک میلیون خدمات درمانی سرپایی و بیش از ۱۳ هزار خدمات بستری در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌شود، ۷۰ درصد از این خدمات به جامعه کارگری اختصاص می‌یابد که باعث افتخار ما است.
 نقطه مطلوب ما 
ارائه خدمات درمانی رایگان است
موسوی ادامه داد: نقطه مطلوب ما در بخش درمان، رسیدن به درمان رایگان برای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است، اما اقتضائات و شرایط کشور مشخص است و ما با توجه واقعیت‌های وضع فعلی، امور را مدیریت می‌کنیم. با این حال نشست‌هایی مثل این مراسم، فرصت‌ خوبی است تا مسیری را که باید طی کنیم، همراه با شرکای اجتماعی سازمان بازبینی کنیم.
توسعه ظرفیت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی
 با قوت استمرار می‌یابد
وی ضمن تقدیر از زحمات کادر درمان و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها خصوصاً در ایام همه‌گیری بیماری کرونا افزود: ما در سال گذشته تمام تعهدات خود را نسبت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و بازنشستگان در موعد مقرر انجام دادیم. در سال جدید نیز مسیر رشد و توسعه خدمات را ادامه خواهیم داد و بر همین اساس تکمیل ۱۳۰ پروژه عمرانی را در بودجه امسال پیش‌بینی کرده‌ایم. در سال گذشته برای توسعه مراکز درمانی ملکی ۹۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص دادیم و برای سال جاری نیز این رقم را به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسانده‌ایم و همچنان این مسیر را ادامه خواهیم داد. مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با‌ اشاره به برخی گلایه‌‍‌های نمایندگان شرکای اجتماعی در مورد افزایش هزینه‌های دارو و درمان گفت: پدیده‌های ناصواب در هیچ بخشی از درمان به‌خصوص در درمان مستقیم قابل پذیرش نیست. خدمات درمانی و دارویی سازمان در مراکز درمانی ملکی کاملا رایگان است و پدیده ناصواب اخذ وجه در این بخش یا ارجاع بیماران به بخش خصوصی، خط قرمز ماست و اگر چنین اقداماتی در بخش درمان ما اتفاق افتد، باید تا اخراج افراد متخلف پیش برود.