kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۷۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

زلزله در خراسان رضوی خسارتی نداشت

 
 
 
مدیرکل بحران خراسان رضوی گفت: زلزله در این استان پس‌لرزه‌ای نداشته و خسارتی نیز گزارش نشده است.
محسن نجات دیروز در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان اظهارداشت: پس از وقوع زلزله آماده‌باش اعلام شد، تیم‌های ارزیابی به منطقه رفتند و شهرستان زبرخان و روستاهای ساحل برج، خرو علیا، خرو سفلی و قدمگاه کاملا رصد شدند که تا این لحظه خسارتی توسط تیم‌های ارزیاب گزارش نشده و ترک‌خوردگی نیز اعلام نشده است.
نجات با بیان اینکه تیم‌ها در نیشابور، گلبهار و زبرخان آماده‌باش بودند، افزود: فرمانداری مشهد با بخشداری مرکزی نیز به حالت آماده‌باش درآمدند. تیم‌های ارزیاب آخرین پایش را انجام دادند و مورد خاصی گزارش نشده است. تا این لحظه زلزله پس‌لرزه‌ای نداشته و امیدواریم تا ساعات بعدی نیز پس‌لرزه‌ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: از صبر مردم مشهد تشکر می‌کنیم. با توجه به شدت زلزله مردم مشهد دیشب را در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها گذراندند. از همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد تشکر می‌کنیم که برای اسکان با مردم همراهی کردند و اجازه نصب چادر در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها را دادند. در حال حاضر شرایط کاملا آرام است.
طبق اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۲.۹دقیقه بامداد جمعه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ دهم ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین، شهر قدمگاه خراسان رضوی در ۱۰۵ کیلومتری جنوب غرب مشهد را لرزاند.