kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱
بعد از آزمون دیروز جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی

آزمون استخدامی ۲۸ هزار دبیر متوسطه و فنی‌حرفه‌ای و کاردانش به زودی برگزار خواهد شد

 
 
 
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش از جذب 56 هزار معلم از طریق آزمون استخدامی خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی دیروز در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حوزه امتحانی ۱۳ آبان آموزش و پرورش ناحیه ۱ اهواز، اظهارداشت: امروز شاهد رقابت ۵۳۰ هزار داوطلب در آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای ورود به آموزش و پرورش هستیم و در این آزمون و پس از طی فرآیندها ۲۸ هزار آموزگار در کشور استخدام خواهند شد.
وی در ادامه با ‌اشاره به تغییر منابع آزمون و ارتقای سطح کیفی این منابع، خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی مدارس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روش‌های تدریس و کتاب‌های دوره ابتدایی بخشی از منابع مطالعاتی آزمون امروز بودند که از حیث محتوا هم راستا با اهداف، برنامه‌‌ها و ماموریت نظام تعلیم و تربیت کشور است.
 وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در بحث جذب نیروی انسانی توجه به جذب افرادی با خلق و خوی معلمی است، افزود: معلمی عشق است و نباید به عنوان شغل به آن نگاه کنیم و بر این اساس باید افرادی به این حرفه وارد شوند که شرایط رفتاری، حرفه‌ای و عملکردی مورد نیاز برای امر معلمی را داشته باشند.
 سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تحول‌هایی که در برگزاری آزمون امسال ایجاد شده است توجه به نمره مصاحبه و آزمون‌های ارزیابی و افزایش وزن تاثیر این بخش در پذیرش نهایی افراد برای حرفه معلمی است. بر این اساس ۴۰ درصد نمره مربوطه به آزمون کتبی و ۶۰ درصد نمره مربوط به آزمون‌های ارزیابی و مصاحبه است که دو روز پس از اعلام نتایج آغاز خواهد شد.  صحرایی گفت: آزمون استخدامی دبیری به زودی و برای جذب ۲۸ هزار دبیر متوسطه اول، دوم و فنی حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برای تسریع این امر در تعامل با سازمان اداری و استخدامی هستیم.