kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

تصاحب ۱۵ طلای وزنه‌برداری المپیک، جهان و اروپا از سوی تالاخادزه

 
 
 
وزنه بردار فوق سنگین گرجی می‌گوید مدال‌ها و افتخارات بیشتری در راه است.
لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان و قهرمان جهان و المپیک با رکورد مجموع ۴۷۴ کیلوگرم قهرمان اروپا شد. این وزنه‌بردار نسبت به قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا بهتر کار کرد و توانست هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشته باشد. البته رکورد جهان با ۴۹۲ کیلوگرم در اختیار تالاخادزه است و این وزنه بردار که گفته می‌شود مدتی مصدوم بود، با این رکورد فوق‌العاده خود فاصله دارد. 
اکنون رکورد ۴۷۴ کیلوگرم لاشا تالاخادزه در مجموع به عنوان بهترین رکورد او برای انتخابی المپیک در نظر گرفته می‌شود و اختلاف او با وزنه‌برداران دیگر به این معنا است که او می‌تواند نگاهش را از الان نه به کسب سهمیه، بلکه به کسب طلای المپیک معطوف کند. لاشا تالاخادزه گرجستانی یکی از پرافتخارترین وزنه‌برداران جهان است. او دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو است و ۶ بار قهرمان وزنه‌برداری جهان نیز شده است و رکورددار جهان در دسته خود است. در کنار این او هفت بار نیز در قهرمانی اروپا قهرمان شده است و چیزی جز مدال طلا در کارنامه او دیده نمی‌شود.
تالاخادزه اکنون ۱۵ طلای مجموع در المپیک، جهان و اروپا دارد و عنوان کرده است به دنبال طلاهای بیشتری است. رویداد بعدی که او می‌تواند طلا کسب کند رقابت‌های قهرمانی جهان عربستان است که حضورش الزامی است و در شهریور برگزار می‌شود.