kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹
مقام امنیتی رژیم صهیونیستی:

روابط ایران و روسیه برای ما بسیار نگران‌کننده است

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده است، می‌گوید که این رژیم با روسیه در حال گفت‌و‌گو در این خصوص است.


«تزاچی‌هانگبی» رئیس‌شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید که روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است و تل‌آویو تبعات این رابطه را در چند مورد می‌بیند.
به گزارش فارس، رئیس‌شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» گفت: «من معتقدم به‌رغم همگرایی ایران و [عربستان سعودی]، شرایط برای روابط با عربستان بیش از پیش مهیا است.» بنابر گزارش شامگاه شنبه شبکه «المیادین» به نقل از کان،‌هانگی با تکرار ادعای بی‌اساس همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین، افزود: «من نمی‌خواهم خیال‌پردازی کنم. روابط ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است و ما ابعاد این رابطه را در چند مورد می‌بینیم.»
وی همچنین بیان کرد: «ایرانی‌ها از روس‌ها خواهند خواست که قدرتشان را تقویت کنند تا به اسرائیل آسیب برسانند. ما با روس‌ها در این خصوص در حال گفت‌و‌گو هستیم.»
مقام آمریکایی: روسیه دور زدن تحریم‌ها را از ایران یاد می‌گیرد
روزنامه فایننشال‌تایمز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که‌اشاره‌ای به نام او نشده نوشت: «روسیه منابع زیادی را صرف دور زدن تحریم‌های ما می‌کند.»
این مقام آمریکایی در ادامه گفته روسیه در حال آموختن از سایر کشورهای شدیداً تحریم‌شده مانند ایران درخصوص نحوه به دست آوردن فناوری‌های حساس از طریق راه‌های در پشتی است.
این گزارش حاکی است آمریکا به چهار کشور اروپایی درباره روش‌هایی که روسیه از آنها برای‌گریز از تحریم‌ها استفاده می‌کند هشدار داده است و فهرستی از کالاهای دارای کاربری دوگانه را به آنها ارائه کرده است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی قوی‌تر می‌شود
به گزارش فارس، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت دستگاه امنیتی این رژیم به این درک رسیده که تل‌آویو با دوران امنیتی جدیدی رو‌به‌روست که در آن ممکن است تهدید واقعی برای همه بخش‌ها از همه جهات به طور همزمان وجود داشته باشد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه آی۲۴، اوایل این هفته اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد که خطر جنگ در سال آینده در حال افزایش است.
گالانت گفت که تشکیلات امنیتی این رژیم به این درک رسیده که اکنون در پایان عصر رویارویی‌های محدود یا «روزهای جنگ» هستیم.
وی توضیح داد: «سال‌ها، در اسرائیل با این فرض که می‌توان مواجهه‌های محدود را حفظ کرد، فعالیت می‌کردیم اما این پدیده‌ای است که در حال از بین رفتن است. امروز پدیده‌ای محسوس از همگرایی عرصه‌ها وجود دارد و ما با دوران امنیتی جدیدی رو‌به‌رو هستیم که در آن تهدید واقعی در همه بخش‌ها به طور همزمان امکان‌پذیر است.»
این مقام صهیونیست ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه تهران، مدعی شد: «ایران نیروی محرکه در همگرایی عرصه‌ها بود زیرا منابع، ایدئولوژی، دانش و آموزش را به نیابتی‌های خود در سراسر منطقه انتقال می‌دهد.»
این مقام صهیونیست در پایان ضمن اذعان به این که «ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی قوی‌تر می‌شود» گفت این امر به آنها فضای عمل می‌دهد و «این چیزی است که باید خواب را از چشمان همه جهان و چشمان اسرائیل دور کند.»