kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

توقیف شناور حامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از کشف و توقیف یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش حدود ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در آب‌های خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش خبر گزاری میزان، مهدی مهرانگیز اظهارداشت: با دستور قضایی و تلاش رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، شناور حامل
یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش حدود ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در آب‌های خلیج‌فارس شناسایی و توقیف شد.
مهرانگیز افزود: تعداد خدمه شناور توقیف شده حامل سوخت قاچاق ۱۰ نفراست که با صدور قرار تامین مناسب به زندان معرفی شدند.
وی با بیان اینکه قضات دادگستری استان در حال بررسی پرونده برای بررسی میزان جریمه، حبس و صدور حکم هستند، ادامه داد: میزان جریمه و مدت حبس در مراحل بعدی مشخص خواهد شد و این بستگی به که اقدام به قاچاق این افراد به صورت سازمان یافته دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه این استان جایی برای قاچاق نیست، گفت: گازوئیل، نفت و بنزینی که با هزینه بیت‌المال به دست مردم رسیده نباید به کشور‌های دیگر قاچاق شود و دستگاه قضا با قاچاق برخورد
می‌کند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز با بیان اینکه سوخت کشف شده از نوع گازوئیل است، گفت: سال گذشته نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه کشف شد.
سردار زیرراهی با بیان اینکه مقصد این شناور خارجی یکی از کشور‌های حوزه خلیج‌فارس بود، افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی دستور توقیف شناور یاد شده صادر و سوخت آن به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: برای مبارزه با قاچاق سوخت در اوج آمادگی هستیم و به شدت با کسانی که اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می‌دهند برخورد خواهیم کرد.