تعیین مهلت ۶ ماهه رئیسکل دادگستری استان تهران برای ایمنسازی اتوبوسهای شهری
رئیسکل دادگستری استان تهران از تعیین مهلت۶ ماهه برای اتوبوسرانی و سازمان استاندارد بهمنظور اصلاح وضعیت و ارتقای ایمنی و یا از رده خارج کردن اتوبوسهای غیراستاندارد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری میزان، در پی بروز چند حادثه مختلف در ناوگان اتوبوسرانی شهری در روزهای اخیر، رئیسکل دادگستری استان تهران از ورود دستگاه قضا بهمنظور استانداردسازی اتوبوسهای شهری از حیث احقاق حقوق عامه خبر داد و گفت: با توجه به وصول گزارشهایی از مراجع ذیصلاح پیرامون غیر استاندارد بودن مخازن گاز در برخی از اتوبوسهای شهری و با عنایت به اینکه این امر میتواند سلامت شهروندان را در مخاطره قرار دهد، لذا دستورات قضائی لازم بهمنظور حل این مشکل در راستای احقاق حقوق عامه صادر شد. علی القاصی خاطرنشان کرد: با پیگیریهای ویژهای که در این حوزه صورت گرفت، مهلت 6 ماههای به اتوبوسرانی و سازمان استاندارد داده شد تا نسبت به اصلاح وضعیت و ارتقا ایمنی و یا از رده خارج کردن این قبیل از اتوبوسها اقدام نمایند. وی تاکید کرد: سلامت عمومی جامعه و حقوق عامه از جمله اولویتهای دستگاه قضا محسوب میشود.