kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
یادی از شهيد مرتضی اورک سوسن

آرزوی جهاد در 11 سالگی(حدیث دشت عشق)

 
 
 
 
شهيد مرتضی اورک سوسن، پانزدهم مرداد سال 1347 در اهواز ديده به جهان گشود. از همان ابتدای جوانی علاقه زيادی به فعاليت در مسجد داشت، انقلاب که شد، در راهپيمايی‌های مردمی شرکت می‌کرد.
وقتی جنگ شروع شد او فقط 11 سال سن داشت، خیلی دوست داشت به جبهه‌های نبرد علیه دشمن برود به همین خاطر نیز به مسجد محل رفت تا برای اعزام به جبهه نام‌نویسی کند ولی به او گفتند برای جبهه رفتن کوچک هستيد.
شهيد اورک سوسن هميشه به همسر و فرزندانش می‌گفت دوست داشتم آن زمان به جبهه می‌رفتم و شهيد می‌شدم.
تا مقطع راهنمایی درس خواند، پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی به شغل آزاد روی آورد و چند سالی را نیز در قسمت ستاد مديريت درمان سازمان تامين اجتماعی استان خوزستان مشغول به کار شد.
انسانی خدوم و زحمتکش بود و ارتباط خوب و دوستانه‌ای با پرسنل محل کارش داشت. در سال 1372 ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند دختر است.
وی در تاريخ 22 خرداد سال 1384 در حين انجام مأموريت اداری محوله، در بمبگذاری در سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان خوزستان که توسط عناصر گروهک تروريستی حرکه النضال العربی انجام شد، به درجه رفيع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.
همسر شهید می‌گوید: مرتضی بسيار باادب، مهربان و بسيار اهل كار و تلاش بود. نسبت به بچه‌هايمان نیز خيلی مهربان بود، به من می‌گفت: «تربيت فرزندان به عهده شما است. حتی اگر فرصت رسيدگی به امور منزل را نداريد من آنها را انجام می‌دهم.» هميشه سفارش می‌كرد كه بچه‌ها حجابشان را رعايت كنند.