kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴

کیهان و خوانندگان

 
 
* دشمنان انقلاب اسلامی و سران تروریست‌پرور غرب بدانند اگر سپاه نبود الان نسل اروپاییان منقرض شده بود و نژاد چشم‌آبی دیگر در دنیا وجود نداشت و داعشیان اروپا را تسخیر کرده بودند.
صاحبی
* آقای همتی! بفرمایید چرا در دولت آقای روحانی که زبان دنیا را خوب می‌دانست و سلطان مذاکرات و تفاهمات و تنش‌زدایی با کشورها بود و شما به عنوان رئیس‌بانک مرکزی بودید، نرخ دلار 9 برابر شد؟! لطفا شما دیگر چیزی از دولت جهادی و انقلابی دکتر رئیسی نگویید.
اصغری
* کشور ما متأسفانه به سرعت به سمت سالخوردگی و پیری پیش می‌رود. علاوه‌بر تصویب قانون در جهت تشویق‌های مادی برای فرزندآوری و افزایش جمعیت بحث فرهنگ‌‌سازی را باید جدی گرفت. کشورهایی مثل ژاپن هم که ثبات اقتصادی دارند و مثل ما با مشکل اقتصادی مواجه نیستند نتوانسته‌اند از چالش رشد منفی جمعیت خود خارج بشوند. درحال حاضر 13 استان برخوردار کشور کمترین میزان ازدواج و فرزندآوری را دارند که نشان می‌دهد صرف مشوق‌های اقتصادی نمی‌تواند عامل افزایش جمعیت باشد.
ایوبی
* پس از فروکش کردن اغتشاشات پاییز‌، یکی از نشریات منتسب به گروه‌های تروریستی در بررسی دلایل شکست آشوب‌ها در بخشی از گزارش خود نوشته است موج بحران‌‌سازی در داخل ایران باید مانند یک زلزله 8 ریشتری عمل کند و دائم زیرپای حکومت را بلرزاند، بنابر این پروژه بدحال کردن دانش‌آموزان بعضی مدارس دخترانه در قالب همین پروژه تداوم بحران‌‌سازی در کشور صورت گرفته است که مردم و حکومت روز خوش به خود نبینند و جامعه مدام در ناآرامی باشد.
عزیزی
* خانم بازیگری که در ایران درس خوانده، بازیگر شده، مدرس دانشگاه شده ولی غوغاگرانه و به دروغ نظام را متهم به دوران جاهلیت و زنده‌به گور کردن دختران می‌کند عرض می‌کنم شما شرافت‌فروشی را در پیش گرفته‌اید. همین امروز در نظام برخاسته از خون صدها هزار شهید پاسخ محکمه‌پسندی برای این اتهام زنی دور از شرافت ندارید‌، چه رسد به روزی که در برابر قاضی شاهد برهمه عالم باید پاسخگو باشید. برای آن روز فکری کرده‌اید؟
فاطمی‌نسب
* نقد و گلایه‌های آقای همتی رئیس‌بانک مرکزی در دولت سابق را در روزنامه خواندم. به رغم اعتراض به وضع موجود می‌خواهم به ایشان بگویم «کل اگر طبیب بودی سر خود دوا ‌نمودی». بنویسید در دوره مدیریت ایشان مردم کم اذیت نشدند.
درفشی
* این چه آزادی است که امثال گلشیفته و علینژاد می‌خواهند از مسیر ملاقات با برنارد لوی این اجنبی تجزیه‌طلب و از عوامل ناامنی منطقه برای ایران بیاورند! دشمنان از 100 سال پیش نتوانسته‌اند به طور مستقیم به این هدف برسند و امروز آرزوی دیرینه‌شان را از طریق این خائنان و وطن‌فروشان دنبال می‌کنند.
جاهد 
* با مشاهده عکس و فیلم دیدار گلشیفته فراهانی و مصی علینژاد با برنارد لوی طراح جنگ‌های داخلی و تجزیه‌ کشورها می‌خواهم بگویم این دو به عنوان بازیگر یا روزنامه‌نگار با عامل موساد دیدار نکرده‌اند. آنها رسما به عنوان عضو رسمی شورای رهبری جبهه مفلوک ضدانقلاب وطن‌فروش در این دیدار حضور داشته‌اند و سکوت باقی ضدانقلابیون مدعی وطن‌دوستی به معنای همسویی آنها با توطئه از پیش شکست خورده تکه‌تکه کردن ایران عزیز است.
محرمی
* فضای مجازی به حدی برای جوانان و نسل امروز جذاب شده که به هیچ وجه تحمل دوری از این فضا را ندارند. فلذا مدیریت فضای مجازی باید باتوجه به این ملاحظه صورت بگیرد و به نیازهای سالم جوانان به طورکامل پاسخ داده شود.
گلپایگانی
* مدتی قبل به اتفاق خانواده برای خرید لباس به فروشگاه‌های بزرگ سر‌چهارراه نبرد در خیابان پیروزی مراجعه کردیم درصد بالایی از فروشندگان خانم کشف حجاب کرده بودند. از اداره اماکن نیروی انتظامی انتظار می‌رود با این منکر و حرام شرعی واحدهای تجاری قانون‌شکن برخورد کند.
ایمانی‌پور
* در برنامه صبحگاهی هر روزه شبکه 2 سیما در صفحه پشت مجری برنامه فقط عکس و تصویر روزنامه‌های زنجیره‌ای دیده می‌شود. خیلی کم اتفاق می‌افتد که روزنامه‌های انقلابی به تصویر کشیده شوند. تذکر هم داده‌ایم ولی ترتیب اثر داده نمی‌شود. چرا؟
مهربان
*جمع‌آوری زباله و لایروبی جوی خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف بازار بزرگ تهران واقع در منطقه 12 شهرداری نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است. جا دارد از طریق این ستون مردمی از خدمات شهری ناحیه 3 این منطقه که مدبرانه و دلسوزانه پیگیر هستند تقدیر و تشکر بکنیم.
علوی
* خدمات فنی مانند تعمیر وسایل گازی، برقی تاسیساتی و همچنین خودرو نرخ مصوب ندارد و متاسفانه صاحبان این مشاغل خودسرانه‌، سلیقه‌ای و دل‌بخواه عمل می‌کنند. کدام نهاد مسئول است و باید پاسخگو باشد؟
غفوری
* کمبود اتوبوس درمسیر پردیس به تهران موجب شده مسافران صبح‌ها مشکلات زیادی را تحمل بکنند. از مسئولین امر تقاضا داریم با افزایش تعداد اتوبوس‌های این مسیر مشکل به وجود آمده را حل کنند. امیدواریم ترتیب اثر داده بشود.
حیدری
* برای روان شدن ترافیک در میدان شهدا ابتدای خیابان پیروزی و جلوگیری از اختلال در رفت و آمد خودروها و رهگذران پیاده نیاز است این میدان از شکل فعلی که به صورت چهارراه در آمده مجددا به همان شکل میدان در بیاید. 
لواسانی
* پل روگذر بزرگراه شهید محلاتی، تقاطع خیابان ری نیاز به لکه‌گیری و آسفالت دارد. متاسفانه به‌رغم اطلاع‌رسانی‌های متعدد و مکرر بی‌توجهی می‌شود. از مسئولان امر تقاضای رسیدگی داریم.
فارسیان
* از طرح جدید مترو برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله شاهد تعمیم آن به تمام خطوط باشیم و اختصاص به خط 3 نداشته باشد.
شمسی
پاسخ شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه‌، شنبه مورخ 1401/12/20 صفحه ۲ با مضمون: درخواست افزایش قطار در روزهای پایانی سال ضمن سپاس از مسافر محترم‌، درخصوص ازدحام در خطوط متروی تهران طی روزهای پایانی سال به آگاهی می‌رساند: خطوط مترو با عبور از شریانهای اصلی ترافیکی و نقاط جذب مسافر به‌ویژه مراکز خرید‌، همواره در تمام ساعات روز با پیک مسافر مواجه هستند. شرکت بهره‌برداری راه آهـن شهری تهران و حومه همواره جهت ارائه خدمات حداکثری و مطلوب به مسافران گرامی اقدام نموده و بهبود مستمر خدمات‌، از اهداف این شرکت می‌باشد. در این راستا‌، برنامه‌های کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر در تمامی خطوط در جلسات مختلف کارشناسی و مدیریتی بررسی شده و با توجه به در نظر گرفتن امکانات موجود و محدودیت‌های عملیاتی و زیربنایی و همچنین ناوگان در اختیار‌، خطوط مترو تهران و حومه در ساعات مختلف و بخصوص در ساعات پیک تعیین می‌گردند. همچنین شرایط مسافری ایستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای بررسی و پایش شده و در صورت نیاز با اعزام قطار فوق‌العاده اقدامات لازم جهت رفع گره ترافیکی و روان‌‌سازی جریان تردد مسافران بعمل می‌آید. شرکت بهره‌برداری همه تلاش خود را معطوف به افزایش رضایت مسافران گرامی نموده و انتظار دارد این عزیزان نیز با صبر و شکیبایی خود‌، این شرکت را در پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی شده و در رأس همه آنها تأمین ایمنی و سلامت سفر که جزو شعارهای کلیدی و خط مشی مترو می‌باشد‌، یاری نمایند.»