kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

سیاستمدار فرانسوی: دولت به جای کمک به اوکراین حقوق بازنشستگان را بدهد

 
 
رهبر یک حزب مخالف اروپا در فرانسه در مصاحبه‌ای تلویحاً از دولت ماکرون درخواست کرد به جای کمک نظامی به اوکراین به فکر حقوق بازنشستگان فرانسه باشد.
«فلوریان فیلیپو»، رهبر حزب اروپاستیز «میهن‌پرستان» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری نووستی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا پاریس تصمیم به عرضه تسلیحات سنگین به کیف خواهد 
گرفت، گفت: «هر چیزی ممکن است. من با این وجود فکر می‌کنم این مسئله برای دولت فرانسه هر روز دشوارتر می‌شود چرا که حمایت فرانسوی‌ها از مذاکرات و متوقف کردن تحویل تسلیحات به اوکراین با توجه به نتایجی که از نظرسنجی‌ها می‌بینم، در حال افزایش است»
این سیاستمدار فرانسوی خاطرنشان کرد، برای پاریس ارسال تسلیحات و کمک مالی به اوکراین با توجه به وضعیت بحرانی فعلی از بابت نظام بهداشت و درمان و اصلاحات بازنشستگی در فرانسه کار آسانی نخواهد بود. وی افزود، بسیاری از فرانسوی هم اکنون این سؤال را می‌پرسند که چرا دولت فرانسه پول برای حقوق بازنشستگی ندارد اما همواره برای کمک نظامی به اوکراین بودجه دارد. به گزارش ایسنا وی افزود: من فکر می‌کنم مقام‌های فرانسه روند تصمیم‌گیری درباره این مسئله را آهسته‌تر خواهند کرد، آنها گزینه دیگری ندارند. فرانسوی دارند مقام‌های کشورشان را برای ارسال پول و سلاح کمتر به اوکراین تحت فشار می‌گذارند. فیلیپو در ادامه مصاحبه خود به ریانووستی عنوان کرد، آمریکا به وضوح پشت بمب‌گذاری در خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم قرار دارد چون سال‌ها با این خط لوله‌ها جنگیده است.