kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

اخبار کوتاه اجتماعی

 
 
 هشدار سازمان بازرسی به دستگاه‌های خدمت‌رسان 
تسنیم-رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازرسان در ایام نوروز با بازدیدهای سرزده و بازرسی‌های موردی از مراکز خدمت‌رسان از قبیل مراکز درمانی و بهداشتی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های حمل‌ونقل و دستگاه‌هایی که نظارت بر کنترل قیمت و مبارزه با گرانفروشی دارند، عملکرد آنها را بررسی و نقاط ضعف و قوت این مراکز را شناسایی خواهند کرد.چنانچه مردم شریف هم از عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان شکایت یا گله‌مندی داشته باشند می‌توانند موارد را به صورت حضوری به بازرسان ما در سراسر کشور اعلام یا از طریق سامانه ir.۱۳۶مراتب را ثبت کنند.
توقیف شناور حامل ۱۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق 
میزان- رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل ۱۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: ۸ خدمه این شناور پس از دستگیری، برای تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می‌برند.
 کودکان و نوجوانان بیشترین آسیب‌دیدگان چهارشنبه‌سوری
ایسنا- رئیس‌سازمان اورژانس کشورگفت: آمارهای اورژانس نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از کل آسیب‌دیدگان مرتبط با چهارشنبه‌سوری معادل دو هزار و ۸۷۶ نفر استفاده‌کننده مواد محترقه بودند. این افراد یا در حین ساخت یا در حین استفاده از این مواد دچار حادثه شدند، اما متاسفانه بیش از ۳۱ درصد معادل هزار و ۲۹۰ نفر هیچ نقشی در این خصوص نداشته و عابر پیاده بودند و به عبارتی بهتر ناخواسته دچار این آسیب‌ها شده‌اند. میعادفر افزود:‌ بیشترین گروه سنی آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری امسال گروه سنی
 6 تا ۱۸ سال بودند.