kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

معلمان مدارس غیردولتی پس از آموزش در دانشگاه فرهنگیان کارت «صلاحیت حرفه‌ای» دریافت می‌کنند

 
 
 
 
رئیس‌سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر لزوم گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان مدارس غیردولتی تأکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمود زاده در جلسه هم‌اندیشی با مؤسسان مدارس غیردولتی گفت: هر معلمی باید دارای صلاحیت‌‌های عمومی و دانش تخصصی و حرفه‌ای باشد و بتواند متناسب با کتاب‌های درسی، تدریس کند لذا نیاز است که حتما آموزش‌های لازم را بگذراند. به همین منظور بخشنامه «ضوابط علمی (صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه ای) و گزینش نیروی انسانی (معلمان، مدیران، مربیان و سایر کارکنان) مدارس و مراکز غیردولتی و توانمند‌سازی، آموزش و ارتقای آنان» به استان‌ها ابلاغ شده است.
محمود زاده ادامه داد: در این راستا دوره‌های مختلف متناسب با ساعت آموزشی با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هماهنگ شده است تا معلمان مدارس غیردولتی بتوانند از این دوره‌ها استفاده 
کنند.
وی با بیان اینکه تمام معلمان مدارس غیردولتی باید در دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت و کارت صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی را دریافت کنند، افزود: دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بعد از ایام نوروز آغاز می‌شود و تمام معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.
محمودزاده با اشاره به نظارت ویژه بر محتواهای آموزشی در مدارس غیردولتی، گفت: تمام محتواهای آموزشی مدارس غیردولتی باید از شاخص‌های نظارت محتوایی عبور کنند و نباید هر جزوه یا کتاب کمک آموزشی وارد مدارس غیردولتی شود که در این راستا هم بخش نظارت سازمان و هم بخش ساماندهی کتب کمک آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و هم سامانه کنترل کیفیت منابع آموزشی و تربیتی مکتوب samanketab.roshd.ir فعال است.