kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

کرونا ظرفیت قبور ذخیره در آرامستان‌های مشهد را کاهش داد

 
 
مشهد- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: ذخایر قبور در آرامستان‌های شهرداری مشهد به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش‌ یافته است و در حال افزایش این ظرفیت هستیم.
مهدی علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: توسعه آرامستان‌ها از اقدامات در حال انجام است که بدین منظور ۲۳ هکتار زمین در بهشت رضا‌(ع) مشهد برای توسعه این آرامستان تملک شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر۱۲ هزار قبر آماده در آرامستان‌های تحت پوشش شهرداری مشهد وجود دارد که از‏ این تعداد چهار هزار قبر در بهشت رضوان است و تا پایان سال۱۴۰۲ بیش از ۲۰ هزار قبر در بهشت رضا(ع) و ۱۵ هزار قبر در بهشت رضوان احداث می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ هزار نفر در آرامستان بهشت‌رضای مشهد مدفون شده‌اند، این در حالی است که ۳۵ درصد متوفیان در مشهد اهل شهرستان‌های دیگر هستند.
وی افزود: در مجموع سه آرامستان بهشت رضا(ع)، بهشت رضوان و بهشت جوادالائمه(ع) تحت نظارت شهرداری است و ۶ آرامستان نیز در شهر وجود دارد که دیگر متوفی جدیدی در آن دفن نمی‌شود اما تحت نظارت قرار دارند.
علی‌آبادی گفت: روزانه به‌طور میانگین ۶۰ نفر در آرامستان‌های مشهد دفن می‌شوند که میزان مرگ و میر مردان بیشتر از زنان است.