kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
مدیرکل صنعت‌، معدن و تجارت استان یزد:

صادرات 2714 هزار تن کالا به ارزش 386 میلیون دلار از استان یزد 

 
 
 
 
یزد- خبرنگار کیهان:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در کارگروه توسعه صادرات استان گفت: طی ده ماهه سال جاری 2714 هزار تن کالا به ارزش 386 میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر گردیده است که در مقایسه با سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
محمد کاظم صادقیان افزود: انواع کاشی و سرامیک- محصولات فولادی- انواع سیم و کابل- انواع لوله و پروفیل- انواع نایلون و کیسه فریزر- پسته و مغز پسته- ظروف شیشه‌ای- اکسید مولیبدن و فرومولیبدن- شیشه ساختمانی و روفرشی عمده کالاهای صادراتی از استان یزد است.
صادقیان همچنین ده کشور برتر مقصد صادراتی را به ترتیب عراق- پاکستان- افغانستان- امارات متحده عربی- ترکیه-  عمان- ترکمنستان- آذربایجان- ارمنستان و گرجستان ذکر کرد. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: آمار واردات به گمرک استان یزد طی ده ماهه سال 1401 به میزان 113هزار تن و به ارزش 221 میلیون دلار است. این مقام مسئول کالاهای عمده وارداتی را شامل ماشین‌آلات واحد‌های تولیدی و تجهیزات‌، برق و الکترونیک‌، مواد شیمیایی و پتروشیمی عنوان کرد. صادقیان افزود: تلاش می‌کنیم با تغییر در سبد صادراتی استان، درصد وزن صادرات را کاهش و ارزش آن را افزایش دهیم.