kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

کیهان و خوانندگان

 
 
* جریان ‌اندک و غوغاسالاری که ملت دست‌شان را از غارت بیت‌المال قطع کرده و از هیچ هتاکی نسبت به دولت انقلابی دریغ ندارد و کاهی را کوه می‌کند امروز عامل اصلی نوسانات ارزی است و مجری طرح جریان سلطه در مورد ارز می‌باشد تا تکمیل‌کننده پازل جنگ ترکیبی شکست‌خورده دشمن باشد. همان‌ وطن‌فروشانی که از جریان سلطه تقاضای تحریم و فشار بیشتر داشتند تا مردم را به زانو درآورند. 
شیخ‌الاسلامی
* چندی قبل در بازار دیدم که مغازه‌هایی کنار هم مشغول خرید و فروش صوری دلار برای افزایش قیمت بودند و هیچ ارزی مبادله نمی‌شد و گاهی اگر هم ارز دست به دست می‌شد صرفا صوری بود تا قیمت جدید در رسانه‌ها ثبت شود و همچنان قیمت‌های کاذب رو به رشد باشد. دستگاه‌های مسئول باید در این جنگ اقتصادی دشمنان لحظه‌ای درنگ ننمایند و با تمامی کسانی که به التهاب‌‌آفرینی دامن می‌زنند و در زمین دشمن بازی می‌کنند برخورد نماید.
اسلامی
* آیا رواست که یک مشت انسان نمای بی‌سرو پا با حمایت آشکار و نهان دشمنان بیرونی با لطایف‌الحیل و ترفندهای گوناگون در سیستم ارزی نظام دست به اخلال بزنند و عملا مدیریت ارزی کشور را از دست دولت مردمی خارج کنند! دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی باید این دست‌ها را قطع ‌کند.
نعیمی
* دستگاه‌های مسئول با کسانی که در قضیه مسمومیت‌ها با روح و روان دانش‌آموزان برای توطئه تعطیل کردن مدارس بازی کرده‌اند به شدت برخورد نمایند.
یک هموطن
* با توجه به اهداف دشمنان نظام که به جنگ تمام عیار اقتصادی با نظام روی آورده‌اند تشکیل اطاق جنگ اقتصادی یک ضرورت است.
سعید فرداد
* با توجه به ضرورت پیگیری طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانوارها و متاسفانه عدم اختصاص بودجه کافی برای آن، لازم است رسانه‌ها و مطبوعات در این زمینه از مسئولین مطالبه‌گری نمایند.
نظیری
* از ابلاغ بخشنامه پوشش مقنعه برای خانم‌های شاغل در داروخانه‌های سراسر کشور توسط وزارت بهداشت تقدیر و تشکر می‌کنیم. از مردم هم درخواست می‌شود در صورت مشاهده تخلف موارد را به مسئولین امر گزارش نمایند تا با آنها برخورد شود.
کزازی، محصولی، رجبی، متقی‌زاده
* بخش فارسی رسانه حاکمیتی انگلیس اعتراف می‌کند که به‌خاطر بحران و کمبود مواد غذایی، مردم انگلیس برای جبران پروتئین بدن، کرم و سوسک بخورند! جالب است که گوینده این خبر هم که یک خانم خودفروخته ایرانی پناه‌برده به دشمن است. حال اگر به فرض محال رسانه‌های ایران مردم را به خوردن این حشرات دعوت می‌کردند همفکران همین خانم مقیم انگلیس چه قشقرقی درباره بدبختی ملت ایران و... به راه می‌انداختند.
اباذری
* مشکل کجاست که الان 97 درصد ارز را بانک مرکزی کنترل می‌کند ولی قیمت ارز توسط بازار غیررسمی 3 درصدی تعیین می‌شود؟ تا زمانی که دولت و مسئولان بانک مرکزی به صورت جدّی برای جمع کردن و حذف بازار غیررسمی وارد عمل نشوند تغییرچندانی را شاهد نخواهیم بود.
صدر
* کسانی که روزی از خشک شدن دریاچه ارومیه یأس و ناامیدی تولید و منتشر می‌کردند امروز که با افتتاح و حفر تونل 36 کیلومتری احیای دریاچه روبه‌رو شدند این خبر مسرت‌بخش و غرور‌آفرین را سانسور کردند!
تبرته‌ای
* معاندین زمانی که رودخانه زاینده‌رود آب ندارد با هدف خاص عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند. اما این روزها که این رودخانه پر از آب شده عکس از آن نمی‌گیرند و انتشار نمی‌دهند. معلوم می‌شود که با اصل آرامش و شادی دل مردم مشکل دارند و دل‌شان به حال ایران و مردم نسوخته و نمی‌سوزد.
فریدونی 
* به نظرم یکی از عذاب‌های صدام در جهنم برزخی دیدن رژه نیروهای نظامی عراق است که از مقابل فرمانده ایرانی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت. صدامی که می‌خواست ظرف چند روز ایران را تصاحب کند امروز شاهد وحدت دو کشور ایران و عراق است. مرزها سهم زمینند و آسمان عراق و ایران و سوریه چه فرقی می‌کند؟! لعن و نفرین خداوند بر دشمنان دو ملت و سلام و صلوات خداوند و انبیاء و ملائکه و مومنین بر تمامی شهدای جبهه مقاومت به‌ويژه حاج قاسم و ابومهدی المهندس.
ماستری فراهانی
* آشفتگی بازار ارز موجب شده قیمت ماشین پژو پارس معادل دیه یک انسان بشود. مسئولان اقتصادی باید به سرعت این نابسامانی را پایان دهند.
حسینی
* در کشور در زمینه‌های مختلف مشکلاتی وجود دارد که برای حل آنها باید با استفاده از کارشناسان کار کارشناسی کرد. از نخبگان جامعه باید بهره برد و با به‌کار گرفتن آنان از مشکلات جامعه گره‌گشایی کرد.
ابراهیمی
* مسئولان کشور وقتی همراهی مردم را می‌بینند باید برای حل مشکلات آنان جدی‌تر ورود پیدا کنند و با مدیریت انقلابی و جهادی درصدد حل مسائل باشند.
مصلحی
* تصویر خفت‌بار و ذلیلانه زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در کنار بایدن رئیس‌جمهور آمریکا باید مانند سندی مصور در حافظه تاریخی ملت‌ها ثبت شود تا از یاد نبرند هزینه کردن برای استقلال کشور یک سرمایه‌گذاری برای زندگی عزتمندانه در مقابل زورگویان عالم است.
قاسمی
* از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود در هنگام تصویب بودجه افزایش‌ دستمزدها را طوری تنظیم نمایند که با تورم و خط فقر همخوانی داشته باشد.
زوله‌ای
* کلاهبرداران در این ایام شب عید به خط شده‌اند تا برخی ساده‌لوح‌ها را نقره‌داغ کنند و با ارسال یک پیامک که «شما برنده شده‌اید» ‌تشریف بیاورید جلوی بانک... یا ارسال تصویر کارت عابر و... به خالی کردن حساب افراد موفق می‌شوند. این همه پلیس فتا توصیه به هوشیاری خانواده‌ها می‌کند باز هم در رسانه‌ها می‌خوانیم که چقدر افراد به سادگی میلیون‌ها تومان پس‌اندازشان را به راحتی آب خوردن از دست می‌دهند. همه باید مراقب باشند و گول برنده شدن‌ها را نخورند.
نیکچه فراهانی
* چرا با اینکه چند سال از اجرای مالیات بر عایدی پزشکان می‌گذرد یکی از بندهای قانون آن ضرورت استفاده از کارت‌خوان است ولی برخی پزشکان بعضا هم پزشکان موجه از اجرای آن طفره می‌روند و مشتریان را به واریز به کارت یا ارائه پول نقد حواله می‌دهند!
اوجاقی
* از مسئولین امر درخواست می‌شود با افرادی که بعضا با سگ‌های شکاری در سطح شهر تردد و موجب وحشت و ترس شهروندان به ویژه کودکان می‌شوند برخورد نمایند.
زارع مویدی
* از وزیر راه و شهر‌سازی و پلیس راهور و دیگر متولیان امر درخواست می‌شود نسبت به شناسایی نقاط حادثه‌خیز و قرمز و به‌سازی آن در جهت کاهش آمار تصادفات اهتمام جدی نمایند تا در بازه زمانی چند ماهه شاهد عدم وجود نقاط حادثه‌خیز در کشور باشیم و آمار تصادفات در این نقاط به صفر نزدیک شود.
بیگی