kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد

آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)

با حضور رئیس‌جمهور ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امام خمینی(ره) در سراسر کشور واگذار شد.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر دیروز یکشنبه و همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طی مراسمی و به‌صورت ویدئوکنفرانسی دستور واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را در ۳۱ استان کشور صادر کرد.
این واحدهای مسکونی با اهتمام ویژه دولت به مسکن محرومین و به همت کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و بسیج سازندگی و خیرین تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
دولت مصمم به حل مشکل مسکن
به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم است
رئیس‌جمهور در آیین واگذاری این واحدهای مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تاکیدات فراوان در اسلام برای توجه به نیازمندان و محرومین، گفت: امروز کمیته امداد کارنامه درخشانی از کمک به محرومین در زمینه تامین نیازهای مختلف آنها از مسکن تا تحصیل، اشتغال و رفع نگرانی‌های دیگر آنان دارد.
رئیسی با قدردانی از همه کسانی که در سال‌های گذشته در این نهاد خدمت کرده‌اند، از جمله مرحوم عسگراولادی، افزود: امروز مردم اعتماد بسیار زیادی به کمیته امداد دارند و از نظر آنها این مجموعه نهادی پرثمر در کشورمان و حتی برای مسلمانان دیگر کشورها شناخته می‌شود.
وی همچنین با قدردانی از مسئولان کمیته امداد و به‌ویژه کسانی که به شکل گمنام در این نهاد مشغول خدمت خالصانه و گره‌گشایی از زندگی مردم هستند، اظهار داشت: امروز همه نهادهای انقلابی توان خود را بسیج کرده‌اند تا با همکاری با دولت، مشکل مسکن به‌عنوان اصلی‌‌ترین بخش سبد هزینه‌های خانوار را رفع کنند.
رئیس‌جمهور مراسم امروز برای واگذاری به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را یکی از جلوه‌های زیبای این همکاری توصیف و تصریح کرد: نهادهای انقلاب با همکاری دولت و با محوریت کمیته امداد تلاش می‌کنند که لبخند را بر لب خانواده‌های فاقد مسکن بنشانند.
رئیسی با بیان اینکه آنچه امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد نشان می‌دهد که وقتی به مردم و خیرین میدان داده شود، کارها خوب پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: مردم و خیرین انگیزه کافی دارند و اگر به آنها میدان داده شود و موانع از پیش پای آنها برطرف شوند، خودشان کارها را پیش می‌برند.
رئیس‌جمهور گفت: کمیته امداد با توجه به وجهه‌ای که دارد، می‌تواند برای جلب اعتماد مردم محوریت داشته باشد و همکاری خیرین را جلب کند.
رئیسی در ادامه حضور همه نهادهای انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر و در کنار دولت و همچنین نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در احداث و واگذاری این واحدهای مسکونی به خانواده‌های نیازمند را از مصادیق تلاش برای رفع مشکلات مردم عنوان کرد و افزود: به برکت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر چه وزارت جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد، اما روح حرکت‌های جهادی که در ذات انقلاب اسلامی وجود دارد، هرگز تعطیل و متوقف نشد و با مجاهدت گروه‌های جهادی ادامه یافت.
رئیس‌جمهور هدف‌گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رفع کامل نیاز مسکن مددجویان روستایی تا پایان سال آینده را بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد و گفت: دولت نیز در این راستا همه مساعدت‌های لازم از جمله در زمینه ارائه تسهیلات و واگذاری زمین را صورت خواهد داد.
رئیسی طرح خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایجاد استقلال مالی و درآمد همیشگی برای خانواده‌های نیازمند را از جمله کارها و اقدامات ارزشمند این نهاد انقلابی و قابل تقدیر دانست.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکل مسکن به‌عنوان نیاز ضروری مردم، تصریح کرد: برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، یک شعار یا نظر شخصی نیست، بلکه ناظر به شرایط و نیاز موجود در کشور و همچنین تکلیف قانونی است که در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و تبعات آن امروز به‌صورت انباشت تقاضا بروز یافته است.
وی با بیان اینکه دولت مصمم به حل مشکل مسکن به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم است، تصریح کرد: تکمیل و واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به نیازمندان نشان داد با استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی، برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال قابل تحقق است.
رئیسی تأکید کرد: امروز همه نهادهای انقلابی و دولت یک آهنگ دارند و آن خدمتگزاری به مردم و تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات کشور است.
تاکید رئیس‌جمهور
بر پیگیری مسئله مسمومیت دانش‌آموزان برخی مدارس
و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع
آیت‌الله رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت، با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهار داشت: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آنها جنایت و اقدامی ضدبشری است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع دستگاه‌های مربوط برای رفع نگرانی‌های مردم، گفت: این اقدام حلقه‌ای دیگر از زنجیره‌ توطئه‌های دشمن است که برای التهاب‌آفرینی در جامعه و تشویش اذهان عمومی و هراس‌افکنی در میان فرزندان این مرز و بوم انجام گرفته و باید ریشه‌یابی و با آن برخورد جدی شود.
دستور تشکیل کارگروه هماهنگی دستگاه‌ها
برای فعال کردن اقتصاد دریا
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیرش به استان بوشهر و اهمیت نقش دریا در توسعه اقتصادی و ظرفیت‌‌های کشور در این زمینه، درآمد فعلی کشور از اقتصاد دریا را غیرقابل قبول دانست.
رئیس‌جمهور همچنین بر لزوم تشکیل کارگروهی برای رصد و هماهنگی فعالیت دستگاه‌ها در اجرای سیاست‌های مربوط به فعال‌کردن اقتصاد دریا زیر نظر معاون اول تاکید کرد.
اهتمام جدی برای تحقق وعده‌های دولت و تسریع در ارائه لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به منظور ارسال به مجلس شورای اسلامی از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهور در جلسه هیئت وزیران بود.
رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم(عج)، به تبیین جایگاه موعود در ادیان و مذاهب توحیدی پرداخت و افزود: ماه شعبان بهترین فرصت برای درک وجود حضرت ولی‌عصر(عج) و توسل و توجه به امام حیّ و هدایت‌گر بشریت است.