kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
در دیدار مخبر و فرستاده ویژه پادشاه عمان مطرح شد

تأکید بر لزوم بستر‌سازی برای فعال شدن بخش خصوصی و تجار ایران و عمان

معاون اول رئیس‌جمهور عصر دیروز در دیدار «سالم بن‌ناصر العوفی» فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور گفت: به‌رغم رویکرد مهم و راهبردی مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات تجاری فیمابین، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و باید با رفع موانع پیش‌رو به اهداف موردنظر دست پیدا کنیم.
 
 
 
 
مخبر مسائل بانکی را از موانع اصلی بر سر راه توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور برشمرد و گفت: پایه و بنیان هر رابطه اقتصادی، مبادلات بانکی است از این‌رو باید رفع مسایل بانکی را به‌عنوان یک اولویت در دستورکار قرار دهیم.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین افزایش پرواز‌های خط هوایی مستقیم تهران- مسقط، را گامی در جهت تسهیل رفت و آمد تجار و ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور ارزیابی و اظهار امیدواری کرد در دوره پیش‌رو شاهد عملیاتی شدن و اجرای توافقات بر زمین مانده میان دو کشور باشیم.
مخبر از وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به‌عنوان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان خواست برگزاری جلسات این کمیسیون افزایش پیدا کند و زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور با برنامه زمان‌بندی دقیق پیگیری شود.
سالم بن‌ناصر العوفی فرستاده ویژه پادشاه عمان و وزیر انرژی و معادن این کشور نیز در این دیدار از مأموریت ویژه خود برای پیگیری روند همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دو کشور در تمامی بخش‌ها از جمله انرژی خبر داد و گفت: به دستور پادشاه عمان باید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن مسایل پیش روی توسعه همکاری‌های تهران و مسقط را حل‌وفصل کنیم.
وی روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را در سطح منطقه روابطی عالی و ممتاز توصیف و خاطرنشان کرد: تلاش جدی ما این است که مناسبات تجاری را به سطح روابط سیاسی و صمیمانه دو کشور برسانیم.
وزیر سرمایه‌گذاری عمان نیز که در این دیدار حضور داشت بر لزوم بستر‌سازی برای فعال شدن بخش خصوصی و تجار دو کشور تأکید کرد و گفت: باید فرصت و شرایط مطلوبی برای همکاری بخش خصوصی دو کشور فراهم کنیم تا از این طریق همکاری‌های اقتصادی فیمابین ارتقاء پیدا کند.