kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 وقتی حرف گوش نمی‌دید
 محدثه: «رفته ماشین فروخته، دلار خریده میگه من ۱۰۰ میلیون ضرر کردم، کی جواب ضرر منو میده؟ همین آدم، براندازم هست.»
 چرا ایران برای دشمنان مهم است؟
 کاربری نوشت: «خبری فوق‌العاده مهم: ایران ذخایر بزرگ لیتیوم جهان را کشف کرد که کشورمان را به دومین ذخایر بزرگ لیتیوم جهان پس از شیلی تبدیل می‌کند! حالا بیشتر می‌شود فهمید که غربی‌ها چرا میلیون‌ها دلار برای سوریه ‌سازی و در نتیجه غارت ایران هزینه می‌کنند.»
 تناقض نجومی
 کاربری نوشت: «بازی‌های رایانه‌ای که توسط جوانان ایرانی تولید میشن را مروج تروریسم و‌ کشتار میدانن، اما اگه کمپانی‌های غربی علیه جریان مقاومت و کشورهای اسلامی بازی بسازن، برا سرگرمی بچه‌هاست و هدف دیگه‌ای نداره.»
 این اتفاق مهم رو جدی بگیریم
 گلی: «همونجورکه نامه امام خمینی به گورباچف در مورد فروپاشی شوروی برای دنیا بهت‌آور بود ولی شد، وعده رهبری که اسرائیل ۲۵ سال آینده رو نمیبینه برای خیلیا باورپذیر نبود ولی داره میشه. حقش بود با خبر‌سازی روی این وعده و کار روی ناآرامی‌های بی‌سابقه در اسرائیل دنیارو بهت زده کنیم ولی همیشه بیخیالیم.»
 نتیجه ما می‌توانیم این است
 احسان حسینی با انتشار این تصویر نوشت: «امروز ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی (فاز ۱۴) به بهره‌برداری رسید. طراحی، ساخت و تامین مالی این پالایشگاه به طور کامل توسط مهندسان ایرانی انجام شد و ۷۰ درصد تجهیزات آن نیز ساخت داخلند. هر چند خودتحقیرها با ناراحتی سانسور و تخریب می‌کنند ولی ما می‌توانیم.»
 دشمنان دوباره فعال شدند
 کاربری نوشت: «حالا که معلوم شده اون خانم جلوی مدرسه 13 آبان تهرانسر از والدین دانش‌آموزان نبوده دلیل مخالفت تجمع کنندگان با خبرنگار چادری تسنیم بیش از پیش مشخص شد.»
حالا فهمیدید مسمومیت دانش‌آموزان کار کیست؟
 کیوان ساعدی: «درصد ورودی دختران به دانشگاه‌ها از 32.2درصد در سال ۱۳۶۲ به 58.4 درصد در سال ۱۴۰۱ رسیده است. 63 درصد از دانشجویان ایرانی که برای فرصت‌های مطالعاتی در سه سال گذشته به خارج از کشور رفته‌اند، بانوان هستند. تعداد بانوان اعضای هیئت علمی در ۳۰ سال گذشته، رشد ۳۰ برابری داشته است؛ در 1درصد و 2درصد پر استنادترین پژوهشگران دنیا در سال ۲۰۲۲ میلادی به ترتیب ۹۰ و ۲۷۰ استاد بانوی ایرانی می‌درخشد. همین موارد به سادگی ادعای واهی نگرش تبعیضی به بانوان ایرانی از منظر اسلام و حاکمیت جمهوری اسلامی را باطل می‌کند.»
 به کیا دل خوشند؟
 فرحزادی: «دیدار گلشیفته فراهانی با برنارد لوی یکی از ضدایرانی‌ترین چهر‌ه‌های تجزیه‌طلب که قبلاً گفته بود پیوند میان نازی‌ها و ایران در DNA ایرانی‌هاست نشون میده اپوزسیون خارج از کشور به سیم آخر زده. آدم دلش میسوزه برای اون عده‌ای که در داخل اینارو دلسوز خودشون میدونن.»
 دولتِ کار 
 احسان صالحی: «دهه تعطیل ۱۳۹۰؛ مورد مطالعاتی بوشهر!تکمیل پروژه LNG که از سال ۹۲ متوقف شد، شهریور ۱۴۰۰ راه افتاد.پروژه انتقال آب به جم که از سال ۹۰ متوقف شد، ظرف ۸ ماه اجرایی شد.مشکل قانون دستمزد نفتی‌ها که از سال ۹۲ بلاتکلیف بود،حل شد.ظرفیت آب شیرین بوشهر از
۳۵ هزار مترمکعب به ۱۰۲هزار رسید. »