kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

نرخ‌های مصوب شست‌وشوی انواع فرش اعلام شد

 
 
 
نرخ‌های مصوب شست‌وشوی انواع فرش و خدمات مربوطه اعلام شد.
آخرین نرخ مصوب خدمات قالیشویی اعلامی از سوی اتحادیه صنف قالیشویان به‌شرح زیر است: 
شست‌وشوی معمولی انواع فرش از متری 
14 هزار و 300 تا 25 هزار و 700 تومان و درجه یک از متری 22 هزار و 200 تا 54 هزار تومان تعیین شده است. همچنین شست‌وشوی فرش ماشینی با تراکم 2400 به بالا متری 30 هزار تومان و گل ابریشم متری 100 هزار تومان تعیین شده است. نرخ عادی و درجه یک شست‌وشوی موکت معمولی و برجسته به ترتیب 5500، 8400‌، 8900 و 11 هزار و 600 تومان است.
کرایه رفت و برگشت برای هر چند تخته فرش در سراسر تهران 47 هزار تومان است. ضمن اینکه اجرت شست‌وشوی فرش کهنه و عتیقه تمام ابریشم اصفهان و تبریز و هزینه بسته‌بندی و کاور انواع توافقی است. البته بسته‌بندی و کاور انواع فرش باید به درخواست مشتری باشد. 
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با اشاره به اینکه رعایت نرخ‌های مصوب شست‌وشوی انواع فرش و موکت توسط همه واحدهای قالیشویی الزامی است اظهار داشت: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف‌کننده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کند.
«اکبر تقوی‌شوازی» با بیان اینکه مردم برای انجام خدمات شست‌وشوی عیدانه به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه کنند، افزود: پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف‌کنندگان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی واحدهای غیرمجاز به دشواری ممکن می‌شود.
وی اضافه کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و مردم می‌توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویی مجاز، به پورتال اتحادیه به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه کرده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالیشویی شامل: نرخ شست‌وشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش)، هزینه حمل‌ونقل و نحوه ارائه سایر خدمات مانند بسته‌بندی فرش، رفوگری، دارکشی و... و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت کنند.
تقوی با اشاره به اینکه رعایت نرخ‌های مصوب شست‌وشوی انواع فرش و موکت توسط تمام واحدهای قالیشویی الزامی است، افزود: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف‌کننده بوده و در زمان تحویل، فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کنند.
او با بیان اینکه در تمام نوع شست‌وشوها، عرضه‌کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش است، یادآور شد: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته‌بندی، کاور و لکه‌برداری و... توسط واحدهای قالیشویی می‌بایست با توافق طرفین صورت پذیرد. مردم در صورت هر گونه تخلف قیمت یا موارد دیگر با اتحادیه قالیشویان یا سامانه 124 تماس بگیرند.