kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

خواندنی از ورزش ایران

 
 
* تیم هراز آمل به فینال رقابت‌های لیگ برتر والیبال راه یافت. در دور دوم از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر والیبال، تیم‌های هراز آمل و پیکان تهران عصر دیروز در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم رفتند که در پایان، شاگردان بهروز عطایی در تیم هراز آمل با نتیجه 3 بر یک حریف خود را مغلوب کردند و با کسب دومین برد پیاپی مقابل این حریف، گام به فینال گذاشتند. پیکان که روز چهارشنبه در دیدار نخست شکست خورده بود، بازی را بهتر آغاز کرد و در ست اول 26 بر 24 به پیروزی رسید، اما هراز آمل در ست‌های بعدی با نتایج 25 بر 23، 25 بر 15 و 25 بر22 مقابل حریفش به برتری دست یافت و راهی دیدار نهایی شد. از اتفاقات مهم این بازی اخراج پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان بود که در امتیازات پایانی ست چهارم رقم خورد. در این ست پیمان اکبری اخراج شد. تشنج بازی بالا رفت و پس از پیروزی ۲۵ بر ۲۲ آمل، بین بازیکنان دو تیم درگیری رخ داد که این درگیری به سکوهای تماشاگران هم کشیده شد و حضرت‌پور با تماشاگران آمل درگیر شد. این بازیکن از داخل زمین به سکوها هجوم برد و به وسط تماشاگران پرید که بازیکنان او را جدا کردند و به رختکن بردند. البته در طول مسابقه هم تماشاگران آمل بارها علیه برخی بازیکنان پیکان و با خطاب قرار دادن آنها، شعارهای مختلفی می‌دادند.
* تیم ملی فوتسال ایران امروز جمعه در دومین دیدار خود در تورنمنت تدارکاتی تایلند به مصاف تیم مصر رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. محمدحسین بازیار، محمدحسین درخشانی و حسین طیبی برای ایران در این دیدار گلزنی کردند. در مرحله نیمه‌نهایی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، ژاپن با تیم عربستان رو‌به‌رو می‌شود و تایلند هم به مصاف ایران می‌رود. 
* تیم فوتبال جوانان کشورمان پس از انجام آخرین تمرین خود پیش از دیدار با استرالیا و در شرایطی که تمام شاگردان صمد مرفاوی در سلامت کامل به‌سر‌می‌برند امروز به مصاف حریف خود خواهد رفت. دیدار دو تیم ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان برگزار می‌شود. تیم جوانان ایران نخستین بازی خود را با یک گل از قطر برد اما استرالیا با نتیجه‌ای مشابه مقابل ویتنام تن به شکست داد.