kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
ادامه سریال ژانر وحشتِ شکنجه و تعرض به افرادی که وجود خارجی ندارند!

سازمان زندان‌ها: فردی با هویت سعید باران‌زهی در زندان زاهدان نداریم

 

در ماه‌های گذشته رسانه‌های ضدانقلاب سلسله‌ای از ادعا‌ها و شایعات را بدون هرگونه سند یا مدرک منتشر کرده‌اند تا ذهن مخاطبین را تحت تاثیر این اخبار منفی و متأثرکننده قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری میزان، در ماه‌های گذشته رسانه‌های ضدانقلاب سلسله‌ای از ادعا‌ها و شایعات را بدون هرگونه سند یا مدرک در ارتباط با کشته شدن افراد، بدرفتاری با آنها در دوران بازداشت یا حتی تعرض به بازداشت‌شدگان منتشر کرده‌اند تا ذهن مخاطبین ایرانی و حتی غیرایرانی را تحت تاثیر این اخبار منفی و متأثرکننده قرار دهند. در جدید‌ترین ادعا‌ی منتشرشده در همین زمینه، عنوان گردیده به چند نوجوان در زندان مرکزی زاهدان «تعرض جنسی» شده است.
بر همین اساس و در پی پیگیری خبرگزاری میزان، سازمان زندان‌ها در رابطه با ادعا‌های مطرح‌شده توضیحاتی ارائه کرد.
در این توضیحات آمده است: پس از انتشار ادعای عجیب تعرض جنسی به برخی بازداشتی‌ها در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت زاهدان در شبکه‌های معاند، تحقیقات و بررسی‌های گسترده‌ای از سوی دادستان زاهدان و واحد‌های نظارتی اداره کل زندان‌های استان صورت پذیرفت. در نتیجه تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد فردی با هویت سعید باران‌زهی که ادعا می‌شود در زندان مورد شکنجه و تعرض قرار گرفته است، اصلا در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان وجود خارجی ندارد.
در همین زمینه و در مورد نام زندانیان دیگری که در اخبار رسانه‌های معاند ذکر شده بود، به‌صورت چهره به چهره ملاقات صورت گرفته و تحقیق و مصاحبه به عمل آمد که همه آنها هرگونه تعرض یا شکنجه را به‌شدت تکذیب کرده و از عاملین انتشار این اخبار در شبکه‌های مجازی شکایت داشته‌اند که مراتب و شکایت زندانیان در حضور قاضی ناظر بر زندان، روان‌شناس و مسئولین زندان صورتجلسه شده است.
به‌عنوان مثال در یک نمونه از ادعا‌های صورت‌گرفته عنوان شده بود مددجویی به نام بنیامین مورد ضرب و شتم، شکنجه و تجاوز قرار گرفته و دوبار خودکشی کرده است. پس از طرح این موضوع با مددجو و تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید ادعا‌های منتشر شده کاملاً کذب است.