kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
پیکر اسماعیل احمدی در گلزار شهدای کرمان تشییع شد

آخرین وضعیت حادثه دیدگان بالگرد حامل وزیر ورزش / وزیر بهداشت: خطری سجادی را تهدید نمی‌کند

وزیر بهداشت می‌گوید سطح هوشیاری سید حمید سجادی بهتر از قبل شده و خطر برطرف گردیده است.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
حدود ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، چهارم اسفندماه سال ۱۴۰۱، خبری شوکه‌کننده فضای جامعه ورزش ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. سقوط بالگرد وزیر ورزش و جوانان در شهرستان بافت استان کرمان. حمید سجادی که برای افتتاح چندین پروژه ورزشی به استان کرمان سفر کرده بود، بعد از ظهر پنجشنبه طبق برنامه با معاونین خود و البته چندین مدیر محلی تصمیم گرفت به وسیله بالگرد سازمان هلال احمر به ۱۶۰ کیلومتری شهر کرمان، یعنی شهرستان بافت برود.
این بالگرد درحالی‌که به مقصد رسیده و در حال فرود روی زمین چمن استادیوم بافت بود، تعادلش را از دست داد و دچار حادثه‌ شد. با این حال در همان ابتدا اعلام شد که حال تمامی سرنشینان این پرواز مساعد بوده و برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شده‌اند. اما چند دقیقه بعد اعلام شد اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه، در این حادثه تلخ جان به جان آفرین تسلیم کرده است.
مراسم وداع با پیکر مرحوم احمدی شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مردم و گروه‌های جهادی برگزار شد. اسماعیل احمدی چند دهه از عمرش را به کارهای جهادی و رسیدگی به محرومان در نقاط محروم کشور اختصاص داده بود و روز قبل از حادثه با حضور در گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.
بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان مراسم وداع و تشییع پیکر شهید اسماعیل احمدی امروز شنبه ششم اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ صبح در وزارت ورزش و جوانان با حضور جامعه ورزش کشور و خانواده محترم شهید احمدی برگزار می‌شود.
شرایط سجادی بهتر از قبل است
محسن معتمد کیا، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان و یکی از افراد حاضر در سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش درباره جزئیات این حادثه دیروز به برنامه ورزش و مردم گفت: روز چهارشنبه آقای دکتر سجادی از جلسه هیئت دولت برای افتتاح چندین پروژه ورزشی به شهر سیرجان سفر کردند. بعد از افتتاح حدود ساعت 1:30 صبح به کرمان رسیدیم. در کرمان اجلاس مدیران کل ورزش و جوانان برگزار شد و بعد از آن قرار بود به چندین شهرستان استان کرمان برای بازدید از پروژه‌های ورزشی برویم. ابتدا به شهر رابر رفتیم و بازدید داشتیم. بعد از آن قرار بود به بافت برویم که موقع فرود، بالگرد دچار حادثه شد. او افزود: من چیز زیادی به یاد ندارم ولی وقتی که بالگرد قصد فرود آمدن داشت، دچار نقص شد. دو نفر از محافظان ایستادند و بعد از آن چیزی به یاد ندارم و سر از بیمارستان بافت درآوردیم. قرار بود شب آخر به ارزوئیه برویم که این اتفاق رخ داد و ما شرمنده مردم این شهرستان شدیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان درباره آخرین وضعیت حمید سجادی توضیح داد: جا دارد از پرسنل بیمارستان شهید باهنر کرمان تشکر کنم. آن چیزی که دقایق پیش با ارتباط تلفنی مطلع شدم، وضع آقای سجادی نسبت به پنجشنبه شب با دعای خیر مردم بهتر شده است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد. معتمد کیا در پایان درباره اخباری مبنی بر ضایعه نخاعی جوادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد: برآورد اولیه این‌طور بود اما من پرسیدم و الحمدلله وضعیت او خوب است. من از مردم عزیز می‌خواهم که برای فرزندان میهن که در ماموریت حضور داشتند، دعا کنند تا زودتر پیش خانواده‌هایشان برگردند.
خطری وزیر ورزش را تهدید نمی‌کند
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت نیز بعداز ظهر جمعه در حاشیه عیادت از مصدومان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: حادثه بسیار تلخ و سنگینی بوده است و متاسفانه این واقعه حدود ۱۹ نفر مصدوم و یک نفر فوتی داشته است.او با اشاره به اقدامات درمانی حوزه سلامت شهرستان بافت در همان زمان اولیه حادثه ادامه داد: انتقال مصدومان به خوبی به کرمان انجام شده و باعث شد که فوتی دیگری در این واقعه نداشته باشیم.
وزیر بهداشت و درمان بیان کرد: تقریبا ۹ نفر از مصدومان در ICU بستری شده‌اند و نسبتاً حال چهار نفر از جمله وزیر ورزش، مدیران کل ورزش و جوانان استان‌های کرمان و آذربایجان شرقی مساعد نیست و ۱۰ نفر نیز در بخش بستری بودند که بیشتر آنان ترخیص شده‌اند و اکنون چهار مصدوم در بخش بیمارستان بستری هستند.
او با اشاره به اقداماتی که برای وزیر ورزش انجام شده، اظهار کرد: ضربه به سر دکتر سجادی خیلی شدید نبوده و خونریزی او بسیار خفیف است و احتیاج به عمل جراحی ندارد و یکی از مهره‌های گردنشان دچار شکستگی خفیف شده (مهره c۲) و بیشترین ضربه به سینه ایشان خورده و حدود ۳۰ درصد از ریه دچار صدمه شده است. اما در مجموع با توجه به رسیدگی‌های فوق تخصصی خیلی خوب مسئولین سلامت کرمان، علائم حیاتی‌شان استیبل است و سطح هوشیاریشان بهتر است و در زمان قطع دارو سطح هوشیاری دکتر سجادی بالای ۹ است و خطر برطرف شده است.
۳ نفر از مصدومان ترخیص شدند 
دیروز هم محمد صابری رئیس‌اورژانس کرمان در جمع خبرنگاران گفت: از ۱۸ مصدومی که به بیمارستان منتقل شدند، پنجشنبه شب ۲ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند در حال حاضر مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز ترخیص شد. ۱۵ نفر دیگر از مصدومان در بیمارستان بستری و تحت نظر هستند، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی که پنجشنبه شب هوشیاری پایین داشتند روز جمعه در حالت هوشیاری پایدار قرار دارند و صحبت می‌کنند اما نیاز به ادامه تکمیل درمان دارند.  صابری افزود: وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان وضعیت پنج‌شنبه شب را کماکان دارند و هوشیاری آنها در حد ۸ و ۹ و قابل قبول است اما در مورد این دو نفر نیز جای نگرانی نیست و به مرور بهبودی حاصل می‌شود. سایر مصدومان که دچار شکستگی شده بودند خوشبختانه حال عمومی آنها خوب است و تحت نظر و هوشیار هستند. برخی از این افراد نیاز به عمل جراحی دارند و از صبح امروز عمل‌های جراحی لازم روی این افراد نیز شروع شده است.
رئیس‌اورژانس کرمان گفت: جای نگرانی درخصوص هیچ‌کدام از مصدومان وجود ندارد، نماینده شهرستان بافت نیز کاملاً هوشیار هستند و فقط شکستگی پا دارد. 
وی درخصوص انتقال مصدومان به تهران نیز گفت: نیازی به انتقال هیچ‌یک از بیماران وجود ندارد زیرا همه امکانات تخصصی در بیمارستان شهید باهنر کرمان وجود دارد اما هواپیما اورژانس از پنجشنبه شب در فرودگاه کرمان مستقر 
شده است.