kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
قالیباف:

مکلفیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم دغدغه انقلاب را داشته باشیم و ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم مکلفیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.
 
 
 
 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین همایش فاتحان بی‌نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین(ع) با بیان اینکه باید در مدار ارزش‌ها حرکت کنیم، عنوان کرد: انقلاب برخاسته از ارزش‌هاست و بدون شک هسته مرکزی و اصلی این ارزش‌ها، ارزش‌های دینی است، ارزش‌هایی که برخاسته از رسالت، مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است و وقتی می‌گوییم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف حافظ جان مردم، مرز و نظام است، درواقع حافظ این ارزش‌هاست.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه امروز این سؤال مطرح است که مهم‌ترین ارزش‌های دینی در حوزه حکمرانی کدام هستند، خاطرنشان کرد: امروز در این مقطع تاریخی و زمان که باید به تعبیر حضرت علی‌(ع) فرزند زمانه خویش باشیم، باید بدانیم که اولویت این ارزش‌ها امروز چه چیزی است. همان طور که بارها در هر کجا که صحبت کردم به‌ویژه در میان بچه‌های انقلاب و عزیزان سپاه و دریادلان بسیج به آن اشاره کرده‌ام؛ اگر می‌خواهیم دغدغه انقلاب را داشته باشیم و ارزش‌های انقلاب را حفظ کنیم مکلفیم کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حکمرانی نیازمند تحول جدی است و بدون شک این تحول باید مبتنی بر ارزش‌های دینی باشد، بیان داشت: پیروزی و تداوم انقلاب تا امروز مبتنی بر همین ارزش‌ها اتفاق افتاده و پیش رفته است که آن دو ارزش یکی باور به «سنت‌های الهی» و دیگری «مردم‌سالاری دینی، مردم‌باوری، در میدان قرار دادن مردم، در خدمت مردم بودن و فرصت را به مردم و مستضعفین دادن و آنها را در میدان آوردن» است.
وی تأکید کرد: اگر مبتنی بر سنت‌های الهی و مبتنی بر مردم و مردم‌داری عمل کنیم و از قبیله‌گرایی و جریانات سیاسی و گروه‌بندی خارج شویم و در دل مردم، یعنی شیعه، سنی، ادیان الهی، فقیر، پولدار، دانشجو، کارگر و همه اقشار جامعه که شهروندان ما هستند، حضور داشته باشیم موفق می‌شویم و باید بدانیم که این اقشار زیر سایه جمهوری اسلامی قرار داشته و در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و باید برای همه آنها به‌عنوان یک پاسدار نوکری کنیم به همین دلیل است که می‌گویم امکان ندارد سپاه در میدان باشد اما موفق نشود. قالیباف گفت: اگر سپاه روزآمد و کارآمد باشد که الحمدلله هست، بدانیم که ما هرچه جلوتر می‌رویم تهدیدات و فرصت‌ها بیشتر می‌شود البته که همان‌گونه که بارها تأکید کردم در جمهوری اسلامی و در باور پاسداران چیزی به‌عنوان تهدید وجود ندارد و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و ما معتقدیم هر چه پیش رویمان است، فرصت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌تردید قادریم به فضل‌ الهی با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور داریم مشکلات اقتصادی را حل کنیم اما باید نحوه نگاه و حکمرانی‌مان را تغییر دهیم. دشمن به‌دنبال بن‌بست‌نمایی، مشروعیت‌زدایی و ناامیدی است و ما باید با این 3 عنصر محکم مبارزه کنیم و مطمئن باشیم که وعده الهی حق است.