kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
معاون وزیر نفت:

تعیین سقف سوخت‌گیری برای مدیریت عرضه در ایام سرد سال است

 
 
 
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سقف‌گذاری سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی نقاط، به‌دلیل مدیریت عرضه در ایام سرد سال است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلیل سالاری، دیروز در حاشیه مراسم تحویل 500 نفتکش جاده‌پیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت استفاده از کارت سوخت شخصی برای دریافت بنزین در جایگاه‌ها است و تمرکز بر این است که همه کارت‌های سوخت باقی‌مانده را تا پایان سال به صاحبان خودرو تحویل دهیم.
وی افزود: نرم‌افزاری پیش‌بینی شده تا کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت به دست مردم برسد؛ همچنین در بخش جایگاه‌ها شرکت‌های پشتیبان هماهنگی کردند، تعمیرات کارت‌خوان‌ها دچار مشکل نباشد و کارت را اختیار جایگاه‌دار قرار داده‌ایم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 3‌2 میلیون کارت سوخت تحویل شده و مابقی نیز در حال تحویل است.
وی ادامه داد: البته همچنان افرادی که کارت سوخت ندارند و یا کارت خود را به همراه نیاورده‌اند، می‌توانند از کارت سوخت جایگاه‌ها برای سوخت‌گیری استفاده کنند.
دلیل اعمال سقف برای سوخت‌گیری
معاون وزیر نفت در پاسخ به سؤالی درخصوص اعمال سقف سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی شهرها گفت: سقف‌گذاری سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت سوخت در برخی نقاط، به‌دلیل مدیریت عرضه در ایام سرد سال است که بتوانیم بدون هیچ مشکل و وقفه‌ای، در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، سوخت‌رسانی را داشته باشیم.
وی ادامه داد: محدودیتی در سوخت‌گیری با کارت سوخت در تهران و کلانشهرها نداریم و قرار هم نیست محدودیتی اعمال شود.
قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد
سالاری درخصوص قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین در دستور کار نیست و در لایحه بودجه سال 1402 نیز درخصوص افزایش قیمت بنزین چیزی آورده نشده است.
وی افزود: درخصوص تغییر در نظام سهمیه‌بندی بنزین هم چیزی در دستور کار نیست و همچنان توزیع بنزین بر منوال گذشته صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه «روزانه 85 میلیون لیتر نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل کشور توزیع می‌شود و توقف عرضه‌ای نداریم»، گفت: هنوز تصمیمی درخصوص اختصاص سهمیه بنزین نوروزی گرفته نشده است.
سالاری با تاکید بر اینکه همواره مصرف بنزین در نوروز افزایش پیدا می‌کند، گفت: البته امسال نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان است و ممکن است تغییراتی را در مصرف سوخت شاهد باشیم. 
وی ادامه داد: اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین حدودا 103 تا 104 میلیون لیتر در روز است.
به گفته این مسئول، موضوع تخصیص بنزین به خانوارهای فاقد خودرو، در لایحه دولت مطرح نشده و کمیسیون تلفیق بودجه آن را پیشنهاد داده که باید بعد از تصویب در کمیسیون در صحن مجلس نیز مطرح شود و بعد از تبدیل شدن به قانون، نحوه اجرای آن مشخص خواهد شد.