kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹

طراحی و تولید كلاف فولادی‌گرید در فولاد مباركه اصفهان پس از تولید موفقیت‌آمیز تختال فولادی

پس از تولیـد موفقیـت‌آمیز تختال فولادی API X60MS مناسب در محیط‌ ترش، بلندهمتان ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه در گام موفقیت‌آمیز دیگری برای نخستین بار موفق به طراحی و تولید کلاف فولادی‌گرید API X52MS شدند.

 

اصفهان- خبرنگاركيهان:

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: با عنایت به اینکه صنایع نفت و گاز از صنایع استراتژیک کشور محسوب می‌شوند و توانایی انتقال نفت و گاز به‌ویژه در محیط‌ترش از نیازهای اساسی کشور بوده و هست، با توجه به تحریم‌ها، فولاد مبارکه با همکاری مسئولان و کارشناسان وزارت نفت از چندسال گذشته اهتمام ویژه‌ای به تولید تختال و کلاف مورد نیاز تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز در محیط‌ترش و به‌طورکلی تأمین نیازهای صنایع نفت و گاز در این حوزه داشته است.
 غلامرضا سلیمی در همین زمینه افزود: مدیریت فولاد مبارکه با آگاهی کامل از اهمیت توان تولید انواع محصولات خاص و با ارزش‌افزوده بالا، پس از تولید موفق تختال‌های ویژه گازترش با عنوان
API X60MS در ناحیه فولاد‌سازی و ریخته‌گری مداوم شرکت، برای اولین بار موفق شدند کلاف گرم API X52MS را نیز طراحی و تولید کنند و در مرحله اول 2000 تن تحویل مشتری گردید.
وی گفت: تولید این‌گرید علاوه‌بر الزامات خاص در فولاد‌سازی و کنترل ویژه عناصر هیدروژن و گوگرد، در نورد گرم نیز به‌منظور تأمین خواص مکانیکی موردنظر به کنترل‌های ویژه‌ای نیاز دارد. این محصول نهایتاً جهت تولید لوله انتقال نفت و گاز استفاده می‌گردد.