kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کشف شناور حامل ‌سلاح‌های سرد ‌آمریکا‌یی که ‌با خون برنده‌‌تر می‌شود

توقیف 81 شناور متخلف و دستگیری 145 قاچاقچی در طرح رعد پلیس مرزبانی

فرمانده مرزبانی فراجا از اجرای طرح رعد 10 در مرزهای کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح بیش از 7 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و 81 فروند شناور توقیف و 145 قاچاقچی دستگیر شدند.

به گزارش پايگاه خبری پلیس، سردار احمدعلي گودرزي در بازدید از نمایشگاه کشفیات فرماندهی مرزبانی استان بوشهر از اجراي طرح رعد
10 در مرزهای کشور خبر داد و اظهار داشت: از 20 بهمن ماه طرح رعد 10 در سراسر مرزهای کشور به مرحله اجرا درآمد و تاکنون 81 فروند شناور حامل کالاي قاچاق کشف شده است. گودرزي با بیان اینکه فرماندهی مرزباني با استفاده از تجهيزات نوين در اجرای طرح رعد 10 اقدامات مقابله با قاچاق را تشديد کرد، افزود: در يک هفته گذشته بيش از 7 هزار ميليارد ريال کالاي قاچاق در اجرای طرح رعد 10 در مرزهای کشور کشف شده است و در همین راستا در شبانه‌روز گذشته در استان هرمزگان و بوشهر دو ميليون ليتر سوخت قاچاق توسط نيروهاي مرزباني در عمق دريا از قاچاقچیان کشف شد. وی با اشاره به عمليات گسترده‌ در دريا و دستگیری 145 قاچاقچي گفت: در طرح رعد 10 ضمن استفاده از نيروهاي جوان و با تجربه از سيستم‌هاي الکترونيکي و اپتيکي ساخته شده به دست توانای جوانان ايران اسلامي مانند رادارهاي پيشرفته و دوربين‌هاي قوي براي پايش تصويري ساحل و عمق آب‌هاي سرزميني و اقتصادي کشور استفاده شده است.
فرمانده مرزبانی فراجا با قدرداني از مشارکت مردم مرزنشين و ساحل‌نشين در اجرای مأموريت‌ها در برخورد با متخلفان از جمله قاچاقچيان، تصريح کرد: موفقيت‌هاي ياد شده در اجرای طرح رعد 10 با مشارکت مرزنشينان انجام شد و با کساني که پول‌هاي بادآورده و ناثواب به دست مي‌آوردند، برخورد قاطع مي‌شود. گودرزی با اشاره به قاچاق تجهیزات و امکاناتي که براي جوانان و خانواده‌ها مضر است، گفت: در اين راستا در اجرا اين طرح ضمن کشف سيگارهاي الکترونيکي خطرناک و مضر براي سيستم بدني انسان‌ها، انواع اقلام غير قابل استفاده به دست آمده است. وی از الحاق شناورهاي جديد به ناوگان مرزباني خبر داد و بيان داشت: در اين راستا شناورهاي نيمه سنگين و سبک در اختيار درياباني استان‌هاي جنوبي کشور قرار گرفته است.
کشف شناور حامل ‌سلاح‌های سرد ‌آمریکا‌یی که ‌با خون برنده‌‌تر می‌شود
همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرمانده مرزبانی فراجا گفت:از ابتدای امسال تاکنون توسط مأموران مرزبانی جمهوری اسلامی 6 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در کشور کشف شده است. سردار گودرزی از کشف سلاح سرد و گرم خبر داد و افزود: یک شناور در استان بوشهر حامل قاچاق با بیش از پنج هزار سلاح قمه و شمشیر کشف شد و این سلاح‌های ساخت کشور آمریکا به‌گونه‌ای است که هرقدر خون به آنها اصابت کند برنده‌‌تر می‌شود. وی با بیان اینکه سیگار الکترونیکی و سیستم‌های گوناگون مضر کشف‌شده ساخت آمریکا است گفت: بیش از سه هزار قبضه سلاح جنگی با هدف رسیدن به دست اغتشاشگران و اراذل و اوباش که تعداد آنان محدود است کشف شده است.