kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
آمریکا

انفجار با یک کشته و ۱۳ زخمی



آتش‌سوزی و وقوع انفجار در یک ریخته‌گری شهر «اوکوود» ایالت اوهایوی آمریکا تلفات و خسارت مالی زیادی به بار آورد.
به گزارش فارس، در شرایطی که فاجعه زیست‌ محیطی واژگونی قطار باری در اوهایو و پخش مواد سمی در این منطقه همچنان خبرساز است، انفجار در یک ریخته‌گری همین ایالت آمریکا مرگبار شده است. 
رسانه‌های محلی در آمریکا خبر دادند، که ریخته‌گری شرکت « I. Schumann & Co» در شهر «اوکوود» ایالت اوهایو دچار آتش‌سوزی و انفجار شد.
به گزارش وبگاه آمریکایی «آکرون بیکن ژورنال»، حداقل
۱۳ نفر در نتیجه این انفجار مصدوم شدند و یک مرد ۴۶ ساله هم جان خود را از دست داده است.
 وقوع انفجار در این ریخته‌گری باعث آتش سوزی مهیب شد و دود غلیظی از این انفجار به آسمان برخاست.
انفجار در ریخته‌گری این شرکت که در نزدیکی خیابان الکساندر واقع است، رخ داد و نیروهای آتش‌نشانی بعد از چندین ساعت خبر دادند که حریق به کنترل در آمده است.
«مت بارکت» مقام ارشد شرکت « I. Schumann & Co» بیانیه‌ای درباره انفجار در ریخته‌گری این شرکت صادر کرد و خبر داد، هنوز دلیل انفجار مشخص نیست و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
بارکت ضمن تایید جراحت تعدادی از کارگران و پرسنل شرکت در نتیجه انفجار اعلام کرد که آسیب و خسارت شدیدی به ریخته‌گری وارد شده است.
در تصاویر و فیلم‌هایی که از وضعیت بعد از انفجار در ریخته‌گری منتشر شده است، آسیب شدید به برخی خودروها هم رویت می‌شود.
انفجار مرگبار و خسارت بار در اوکوود اوهایو در شرایطی انجام شده که فاجعه زیست‌ محیطی واژگونی قطار باری دارای محموله مواد شیمیایی در روستای «فلسطین شرقی» همین ایالت آمریکا همچنان خبرساز است.
طبق گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، برخی از ساکنان فلسطین شرقی می‌گویند که این هفته پس از بازگشت به خانه‌هایشان با علائمی همچون ظاهر شدن جوش بر روی پوست‌هایشان، گلودرد، حالت تهوع و سردرد رو‌به‌رو شده‌اند و نگران هستند که این‌ها علائم جدید مرتبط با مواد شیمیایی باشد که پس از واژگونی قطار در این منطقه در هوا پخش
شده است.