kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

ناراحتی صهیونیست‌ها از توقیف روزنامه اصلاح‌طلب

 
 
 
سرویس سیاسی- 
در پی توقیف روزنامه اصلاح‌طلب سازندگی به‌دلیل تشویش اذهان عمومی در ماههای اخیر‌، صفحه توئیتری «اسرائیل به فارسی» روز گذشته به آن واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی از توقیف این روزنامه تصویری از تیتر روز دوشنبه آن منتشر کرد و تلاش کرد توقیف این روزنامه اصلاح‌طلب را مرتبط با این تیتر جلوه دهد.
نکته قابل تامل اینکه‌، سردبیر سازندگی طی مصاحبه‌ای مدعی شد: «بر اساس شنیده‌های ما» رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت از تیتر «طغیان گوشت» عصبانی شده‌اند و به تبع آن، وزیر ارشاد از هیئت نظارت خواستار توقیف روزنامه شده است.
این اظهارات خلاف واقع و دروغ که خود از مصادیق مجرمانه در قانون مطبوعات است در حالی صورت گرفته است که بر اساس اعلام روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد: «با توجه به بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و با عنایت به اصرار بر تخلف در درج محتوای خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی طی ماه‌های گذشته، هیئت نظارت بر مطبوعات رای به توقیف این روزنامه صادر کرد.»
«طغیان گوشت»، «هراس شیراز»، «سهم عوام سهم خواص»، «خراج از مردگان»، «دولت بی‌سرمایه»، «دوئل زنانه»، «حراج بدون نظارت»، «اثر باد بیشتر از اثر مسئولان است» و «دور افتخار با بورکینافاسو» تنها بخشی از تیتر‌های خلاف واقع و مصداق تشویش اذهان عمومی توسط این روزنامه است.
اشک تمساح حامیان وزیر ناکارآمد برای مسکن مردم 
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارشی با عنوان«اجاره‌هاي كمرشكن» با استناد به رقم‌های منتشر شده در یک پلتفرم درج آگهی نوشت: «خريد مسكن به عنوان يك نياز ضروري براي افراد يك جامعه اين روزها به يك روياي دست‌نيافتني تبديل شده و بسياري از خانواده‌ها، ناگزير به حضور در بناهاي كوچك متراژ شده‌اند و برخي نيز به‌واسطه ناتواني مالي و افزايش اجاره‌بها ناچار به كوچ به مناطق پايين‌تر، حاشيه شهرها يا حتي شهرهاي ديگر شده‌اند. »
گفتنی است این روزنامه آن حامی دولتی بوده‌اند که وزیر اشرافی آن در طول پنج سال وزارت، هیچ اهتمامی به تولید انبوه مسکن نداشت و به نساختن خانه برای مردم افتخار هم می‌کرد! نهایت هنر امثال این وزیر، «مزخرف» نامیدن مسکن مهری بود که دو میلیون خانوار را صاحب خانه کرد. دولتی که ایده برخی مدیرانش در حوزه کشاورزی، نکاشتن بود و کشور را از خودکفایی گندم، به واردکننده 8 میلیون تن گندم تبدیل کرد، در حوزه نیروگاه‌‌سازی و پالایشگاه‌‌سازی هم به بهانه به صرفه نبودن، مدعی لزوم نساختن بود. نتیجه مدیریت عباس آخوندی، انباشت شش میلیون تقاضای مسکن و کامروا شدن دلالان و محتکران بود. این که نزدیکان و دوستان آقای وزیر (فعال در بخش مسکن) چه سودی از این انباشت تقاضا بردند، بماند.
چنین طیفی اعضای شبکه‌ای هستند که ماموریتشان انحراف اذهان از اولویت‌ها، انباشت مشکلات و ناراضی کردن مردم بود؛ همان‌که مدیر شبکه معدوم آمدنیوز، گفت:«مجموعه ما در حمایت از روحانی تحلیل امنیتی داشت.به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر روحانی. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید».