kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
برای چندمین بار هشدار داد

رئیس ‌رژیم صهیونیستی: اسرائیل در حال فروپاشی است

 
 
 
رژیم آپارتاید اسرائیل با برآمدنِ کابینه فوق افراطیِ جدیدش همچنان گرفتار ناآرامی‌های اجتماعی و اختلافات شدید داخلی است و رئیس‌این رژیم برای چندمین بار نسبت به فروپاشی این رژیم هشدار داده است. 
در اواخر قرن 19 میلادی مراحل پیدا و پنهانِ زیادی طی شد، شورهایی صورت گرفت و سرمایه‌های کلانی خرج شد تا «تئودور هرتزل» در سال 1879 میلادی در کنگره «بال» پایان در-به-دری‌های دایاسپورای یهود، تشکیل دولت یهودی در فلسطین و استقرار صهیونیسم سیاسی را اعلام کند. چه صهیونیست‌هایی چون هرتزل و چه صهیونیست‌های عملگرا و چه دیگر صهیونیست‌ها، همگی برای تحقق ایده‌آل‌ها و عقده‌های فروخورده بورژوازی یهود برای استعمارگری و پیوستن به قدرت‌های جهانی کوشش می‌کردند. اما اعراب که در خواب بودند هرگز گمان نمی‌کردند که صدور اعلامیه بالفور برای تشکیل دولت یهود و جنبش صهیونیسم چه تحول مهم و استراتژیکی را در آینده منطقه رقم خواهد زد. بالاخره با صدور قطعنامه 29 نوامبر 1947 (7 آذر 1326) در سازمان ملل، تقسیم فلسطین اجرا شد و در 14 مه 1948 (24 اردیبهشت 1347) تأسیس رژیم نحس اسرائیل توسط «بن‌گوریون»، اعلام شد و رژیمی خونریز خود را «کشوری» خواند که عملاً روی خون فلسطینی‌ها بنا می‌شد. بنای این رژیم روی خون گذاشته شده و سخت بی‌بنیاد است. اما این روزها بی‌بنیادی این رژیم به وضوح رخ می‌نماید؛ به ویژه با برآمدن کابینه‌ افراطی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» که به تعبیر دبیرکل محبوب حزب‌الله «کابینه احمقی است» که این رژیم و منطقه را به سمت درگیری می‌برد. چندی پیش بود که رئیس‌این رژیم «التماس» می‌کرد و نسبت به «فروپاشی اسرائیل» هشدار می‌داد؛ حالا دوباره به دنبال بحران داخلی و شکل‌گیری اختلافات شدید درپی طرح اصلاحات آنچنانی قضایی، جناب رئیس‌نسبت به فروپاشی این رژیم هشدار داده است.
به شدت نگرانم
«اسحاق هرتزوگ»، گفته که به شدت از آنچه در اراضی اشغالی رخ می‌دهد، نگران است. آن‌طور که ایسنا نوشته، وی گفته است: «در سال‌های بین هفتاد و پنجمین سالروز استقلال اسرائیل تا هشتادمین سالروز، ما با یک آزمون سرنوشت‌ساز رو‌به‌رو هستیم. من شکاف‌هایی را می‌بینم که در برهه فعلی عمیق‌تر و دردناک‌تر شده است و نمی‌توانم به طور جدی به این موضوع فکر نکنم. واقعیت این است که یک دولت یهودی دو بار در تاریخ در اسرائیل تشکیل شد و قبل از اینکه به هشتادمین سال خود برسد دوبار فروپاشید.»
گفتنی است، در این اوضاع آشفته طرح اصلاحات قضایی ارائه شده توسط دولت رژیم صهیونیستی اختلافات شدیدی را میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است و علاوه‌بر این، درها را برای متحدش «اریه درعی» باز می‌کند تا با وجود محکومیت او به کلاهبرداری مالیاتی و سرقت برای بار دوم تصدی یک وزارتخانه را برعهده بگیرد. اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضائیه به عنوان یک نظام مستقل است.
نتانیاهو همچنان به دنبال اصلاحات قضایی
کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با وجود هیاهوی بی‌سابقه‌ای که شامل تظاهرات گسترده، هشدارهای رهبران نظامی و تجاری و درخواست برای خویشتن‌داری از سوی آمریکاست، به اجرای طرحی پرتنش برای بازنگری در سیستم قضایی ادامه داد. به گزارش العالم، هزاران تظاهرکننده برای دومین هفته متوالی در خارج از پارلمان (کنست) گرد هم آمدند تا علیه این طرح تظاهرات کنند. قانونگذاران آماده برگزاری رای‌گیری اولیه برای این طرح می‌شوند. بنیامین نتانیاهو و متحدانش- مجموعه‌ای از قانونگذاران افراطی مذهبی و ملی گرا-می گویند این طرح به منظور اصلاح سیستمی است که به دادگاه‌ها و مشاوران حقوقی کابینه بیش از حد در مورد نحوه تدوین قوانین و تصمیم‌گیری‌ها اختیارات اعطا کرده است.
مسیر منتهی به قدس اشغالی مسدود شد
همزمان با برگزاری جلسه پارلمان رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون جنجالی اصلاح نظام قضایی در خوانش نخست، شماری از معترضان مسیر منتهی به قدس اشغالی و کنست را مسدود کردند.
 گفتنی است، هفته گذشته، حدود 100 هزار نفر در خارج از کنست تظاهرات کردند در حالی که کمیته موافقت اولیه را با این طرح اعلام کرد. این بزرگ‌ترین اعتراض در شهر در سال‌های اخیر بود. منابع عبری زبان دیروز اعلام کردند که هم اکنون (یعنی در زمان تنظیم این خبر در عصر دوشنبه) 20 هزار اسرائیلی در اعتراض به اصلاحات قضایی مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی تجمع کردند. همچنین پلیس رژیم اشغالگر اعلام کرد به بالا بردن سطح آماده‌باش خود ادامه داده و برای درگیری‌های مستمر درقدس شرقی به خصوص در شعفاط، العیسویه، و جبل المکبر آماده است. به گزارش ایسنا از شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی، در پی یورش گسترده پلیس به بخش شرقی شهر قدس در روزهای اخیر صدای شلیک و درگیری‌ها همچنان در منطقه شنیده می‌شود. «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور داده نیروهای پلیس در قدس شرقی افزایش یابند و نیز به پلیس دستور داده ایست‌های بازرسی در اطراف العیسویه برپا کنند.
هشدارها نسبت به تعمیق شکاف‌ها و آغاز جنگ داخلی
«یورام کوهن» رئیس‌سابق دستگاه اطلاعاتی و امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به (شاباک) هم روز دوشنبه درخصوص وضعیت شکاف داخلی روزافزون در جامعه صهیونیستی ابراز نگرانی کرد. وی گفت: «من نگران امنیت و اتحاد «مردم اسرائیل» [!] هستم. اختلافات در حال عمیق‌تر شدن است.» کوهن در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی کان تصریح کرد: «نتانیاهو مسئول هر اتفاقی است که در اسرائیل روی دهد و وظیفه او به عنوان یک فرد مسئول باید بر منافع اولویت داشته باشد.»
آن‌طور که فارس نوشته، «آویگدور کهلانی» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی نیز اذعان داشت: «ما (اسرائیلی‌ها) در یک جنگ داخلی هستیم و عملا در میانه جنگ هستیم با وجود اینکه هنوز تیری شلیک نکرده‌ایم. استفاده از نمادهای جنگ موجب تشدید درگیری بین ما می‌شود.» همچنین، در سایه تشدید درگیری‌های داخلی در سرزمین‌های اشغالی، «ران بن اسحاق» یکی از مقامات سابق شاباک نتانیاهو را تهدید کرد که با انتشار اسناد و اطلاعات پزشکی از او، ضربه بزرگی به او خواهد زد.
سندرز: نتانیاهو نژادپرست است
همزمان با این بحران‌ها سناتور نام آشنای سوسیال دموکرات ایالت «ورمانت» در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا مواضع بنیامین نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. «مارگارت برنان» مجری شناخته شده آمریکایی در مصاحبه با برنی سندرز از این قانونگذار با سابقه کنگره آمریکا سؤال کرد: «من می‌خواهم از شما در مورد برخی از مسائل مربوط به سیاست خارجی بپرسم. ویلیام برنز رئیس‌سیا اخیراً گفت که افزایش خشونت در اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی او را به یاد آخرین انتفاضه می‌اندازد که ممکن است انفجاری از خشونت رخ دهد. اسرائیل اکنون راست‌گراترین دولت خود را طی سال‌های اخیر دارد. آیا فکر می‌کنید که در حال حاضر دموکراسی در اسرائیل در خطر است؟»
سندرز در جواب گفت: «بله این طور فکر می‌کنم (دموکراسی در فلسطین اشغالی در خطر است). من بسیار نگران آنچه نتانیاهو و برخی از متحدانش در دولت انجام می‌دهد و آنچه ممکن است برای مردم فلسطین بیفتد، هستم. اجازه بدهید چیزی به شما بگویم، من شاید این را علنی نگفته باشم اما من فکر می‌کنم که ایالات متحده میلیاردها دلار به اسرائیل کمک می‌کند و من فکر می‌کنم که ما باید به این موضوع توجه کنیم و بگوییم که شما نمی‌توانید یک دولت نژادپرست را اداره کنید، شما نمی‌توانید به راه‌حل دودولتی پشت کنید. شما نمی‌توانید مردم فلسطین را در آنجا تحقیر کنید، شما نمی‌توانید این کارها را انجام دهید و بعد از آن به آمریکا بیایید و درخواست پول کنید.» سناتور آمریکایی همچنین گفت: «من از این خجالت می‌کشم که در اسرائیل، در حال حاضر دولتی با این ماهیت و ذات وجود دارد.»
این سیاستمدار ۸۱ ساله و با سابقه آمریکایی همچنین انتقادات تندی را نیز متوجه ساختار خود آمریکا کرد و گفت: «نکته اصلی چیزی است که هر رئیس‌جمهوری را محدود می‌کند و آن این است که ما یک سیستم سیاسی فاسد داریم که در آن پول‌های بزرگ نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند و در حال حاضر می‌دانید، اگر من برای انتخاب مجدد نامزد شوم، یک میلیاردر می‌خواهد میلیون‌ها دلار علیه من خرج کند، که این کار کاملاً قانونی است. این (مسئله) همه سیاست در آمریکا را محدود می‌کند.»