kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۴۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

نتانیاهو مدعی شد: ایران عامل حمله به نفتکش ما بود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران عامل حمله به نفتکش این رژیم در هفته گذشته بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه، جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمله هفته گذشته به یک نفتکش این رژیم در خلیج‌فارس کرد.
به نوشته الجزیره، نتانیاهو با تکرار سخنان همیشگی خود، مدعی شد: «هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای یا تثبیت موقعیت خود در مرزهای شمالی‌ خود را نمی‌دهیم و به فعالیت‌های خود در این راستا ادامه خواهیم داد». خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از منابع نظامی منطقه‌ای مدعی شد که دست‌کم یک کشتی نفتی که تحت مالکیت رژیم صهیونیستی قرار داشت، در روز ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) در دریای عرب مورد حمله قرار گرفته است. شرکت امنیتی «امبری اینتلیجنس» که شرکتی دریایی انگلیسی است نیز مدعی شد که سه کشتی در دریای عرب با پهپاد مورد حمله قرار گرفته‌اند. در تاریخ یکم آذرماه نیز دولت آمریکا با انتشار گزارشی ایران را مسئول حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست در دریای عمان معرفی کرد و مدعی شد که تجزیه و تحلیل بخش‌های باقی‌مانده از حمله پهپادی به یک نفتکش در سواحل عمان تأیید می‌کند که پهپاد مذکور ایرانی بوده است. به گزارش فارس، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در تاریخ ۱۶ نوامبر، (۲۵ آبان) مدعی شده بود که نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته است.
هیئت اسرائیل از نشست سران اتحادیه آفریقا اخراج شد
مسئولان امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا، هیئت اسرائیلی که قصد شرکت در نشست سران این اتحادیه
در آدیس آبابا داشت را اخراج کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این هیئت اسرائیلی مدعی شد که دعوتنامه‌ای برای حضور در جلسه افتتاحیه اجلاس اتحادیه آفریقا دارد، اما نتوانستند آن را ثابت کنند و در نتیجه نیروهای امنیتی آنها را به زور بیرون کردند و از سالن اخراج کردند.
پایگاه خبری عبری‌زبان «واللا» تاکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئله اخراج هیئت اسرائیلی از نشست اتحادیه آفریقا را با جدیت پیگیری می‌کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین‌(حماس) موضع اتحادیه آفریقا در حمایت از مسئله فلسطین و اخراج هیئت اسرائیلی از نشست سران اتحادیه آفریقا را ستود. «جهاد طه» سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اظهار داشت که اخراج هیئت اسرائیلی همسو با مواضع و ارزش‌های ثابت و همیشگی اتحادیه آفریقا صورت گرفته است. وی کشورهای آفریقایی را به اتخاذ این‌گونه مواضع ارزشمند و انزوای هرچه بیشتر رژیم اشغالگر صهیونیستی فراخواند.
خشم تل‌آویو از اخراجش
از نشست اتحادیه آفریقا؛
این اتحادیه تحت کنترل ایران است
رژیم صهیونیستی که از اخراج دیپلمات خود از نشست روز شنبه اتحادیه آفریقا به خشم آمده است، تلاش کرد با اتهام‌پراکنی و طرح ادعاهای بی‌اساس، ایران را برای سازماندهی این اقدام با کمک الجزایر و آفریقای جنوبی مقصر جلوه دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن این اقدام مدعی شد که شارون بارلی مجوز ورود به نشست را داشته است اما یک مقام اتحادیه آفریقا این ادعا را رد کرده است. این سخنگوی افزود: مایه تاسف است که می‌بینیم اتحادیه آفریقا توسط تعداد کمی از کشورهای افراطی مانند الجزایر و آفریقای جنوبی به اسارت گرفته شده است، کشورهایی که با نفرت هدایت می‌شوند و تحت کنترل ایران هستند.