kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

گردهمایی نغمه‌سرایان اهل سنت با حضور معاون هماهنگ‌کننده بسیج(اخبار ادبی و هنری)

چهارمین همایش نغمه‌سرایان اهل سنت کشور همزمان با مبعث پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) در شهر بندرعباس برگزار شد.

ارجونی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کشور درخصوص اهداف برگزاری و اجرای این همایش گفت: این همایش با هدف جامه عمل پوشاندن به دستورات دین مبین اسلام و روایت نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام و فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای عزیز درخصوص حفظ وحدت امت اسلامی، وحدت‌آفرینی بین شیعه و سنی، شناسایی ظرفیت عظیم و گروه‌های مدیحه‌سرای اهل سنت و همچنین مبارزه با جریان‌های وحدت‌شکن برگزار شد. از مهم‌‌ترین برنامه‌های این همایش ۲ روزه می‌توان به همایش مولودی‌خوانی، نغمه‌سرایی و کارگاه آموزشی با موضوع جنگ نرم دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی اشاره کرد.
سردار حسین معروفی معاون هماهنگ‌کننده‌ سازمان بسیج مستضعفین، در این همایش گفت: بعثت بزرگ‌ترین حدوث تاریخی است که برای سعادت بشری انجام شده و پیامبر با ورودشان به مدینه منوره و تشکیل حکومت اسلامی، اسلام را منتشر کردند و برای تقویت آن از بین انصار و مهاجرین نیروی تحت عنوان بسیج ایجاد کردند تا بقای نهضت حفظ شود.
وی بیان‌کرد: هر قوم و ملتی را با عقبه‌ آن می‌سنجند و آنهایی که می‌گویند اهل سنت ارادت به اهل‌بیت‌(ع) ندارند، اهل سنت را نشناخته‌اند؛ آنها اهل‌بیت‌(ع) را دوست دارند و تنها نحوه‌ ابرازشان متفاوت است‌.
معروفی با اشاره به دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در دفاع ۸ ساله همه اقوام و مذاهب سهیم هستند و بیشترین شهدای زن، مربوط به کردستان است در کردستان، گلستان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، تعداد زیادی شهید از اهل‌سنت تقدیم شده است.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی بزرگ‌ترین شخصیت تقریبیِ جهان اسلام است افزود: ما با اهل‌سنت به حدی اشتراکات داریم که اگر بر آنها تمرکز کنیم هیچ جایی برای بحث نخواهد ماند چنان‌که طبق باور شهید سلیمانی با وحدت می‌توان قدرت نرم برای مسلمین تولید کرد که این یک قاعده‌ مسلم است.