kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

تقابل فولاد خوزستان با نماینده عربستان در قطر نکونام: می‌خواهیم در آسیا تاریخ‌ساز شویم

سرمربی فولاد ایران قبل از بازی این تیم در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیمش می‌خواهد در آسیا تاریخ ساز شود.

 


سرویس ورزشی-

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از دیروز آغاز شد. در نخستین بازی این مرحله الدحیل قطر با الریان قطر دیدار کرد و در بازی دوم الشباب عربستان به مصاف نسف قارشی ازبکستان رفت. در ادامه دیدارهای این مرحله امروز الفیصلی عربستان از فولاد خوزستان پذیرایی می‌کند و الهلال عربستان به مصاف شباب الاهلی امارات
می‌رود.
تیم فولاد خوزستان تنها تیم باشگاهی کشورمان است که موفق به صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. استقلال و پرسپولیس که به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی نتوانستند جواز حضور در رقابت‌های این فصل را کسب کنند و سپاهان هم با سرمربیگری محرم نویدکیا از صعود بازماند. فولادی‌ها در این مرحله امروز از ساعت 18:30 در قطر به مصاف تیم دسته اولی الفیصلی عربستان می‌روند تیمی که حتی در لیگ برتر این کشور نیست و به دسته پایین‌تر سقوط کرده است.
الفیصلی قبل از سقوط هم تیم مطرحی در فوتبال عربستان نبود. الهلال عربستان، النصر، الاهلی و الاتحاد از جمله مهم‌ترین و مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال عربستان هستند که تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا هم دارند اما الفیصلی فقط یک‌بار در سال 2009 توانسته قهرمان این کشور شود و اکنون نیز سقوط کرده است.
الفیصلی در لیگ یک عربستان هم در حال حاضر در 5 مسابقه آخرش فقط یک برد به دست آورده است و بهترین فرصت برای تیم فولاد خوزستان است که با شکست دادن این حریف به مرحله بعدی صعود کند. هرچند فولاد در لیگ برتر کشورمان با سه شکست متوالی راهی قطر شد اما تیم‌های لیگ برتری ایران قطعا قدرتمند‌تر از تیم‌ لیگ یکی عربستان است و فولادی‌ها می‌توانند بار دیگر از اعتبار فوتبال ایران در آسیا دفاع کنند.
نکونام: آمده‌ایم تاریخ‌ساز شویم
جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از این بازی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این‌جا حضور دارم و با تیم فولاد می‌توانیم در مرحله‌ای که بهترین تیم‌های غرب آسیا حضور دارند، شرکت کنیم. قطعا می‌دانیم که چقدر شرایط برای همه تیم‌ها با توجه به بازی‌های حذفی و فاصله کم رقابت‌ها سخت است. تیم ما کاملا از لحاظ ذهنی، روحی و روانی آماده این مسابقات است.
او ادامه داد: سعی کردیم در این چند روز تیم را فقط برای جام باشگاه‌های آسیا آماده کنیم. می‌دانیم که چقدر این موضوع اهمیت دارد و با جلساتی که با بازیکنان داشتیم و صحبت‌هایی که کردیم، تمرکزمان فقط روی این است که بتوانیم تاریخ و آینده فوتبال فولاد خوزستان و فولاد ایران را رقم بزنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشد. تمام تمرکزمان روی بازی است و امیدوارم که یک بازی خیلی خوب و همراه با نتیجه برای ما باشد. در آخر از کشور قطر به خاطر میزبانی در این جام و بهترین امکاناتی که در اختیار تیم هست، تشکر می‌کنم. امیدوارم که این افتخار بتواند نصیب کشور ما هم شود.
نکونام بیان کرد: از تیم الفیصلی شناخت کافی داریم؛ تیم با کیفیت و خوبی است. با وجود این که به یک لیگ پایین‌تر رفته‌اند اما کیفیت خوبی دارند. بازی‌های آنها را که دیده‌ایم بازیکنان تاثیرگذاری دارند. لیگ عربستان هم با توجه به بازیکنان خارجی که در آن بازی می‌کنند، لیگ قوی و قدرتمندی است. الفیصلی تیم قابل احترامی است و قطعا فردا بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود.
وی هم‌چنین درباره وضعیت خط حمله فولاد، گفت: متاسفانه دو تا از بهترین بازیکنان تیم‌مان را در لیگ از دست دادیم و نتوانستیم بازیکنی جایگزین کنیم، به همین دلیل مجبور شدیم از بازیکنی که پست تخصصی‌اش فوروارد نیست استفاده کنیم اما مشکلی نیست و تلاش خواهیم کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطعا داشتن فوروارد بیشتر به ما کمک می‌کرد ولی وقتی کمبود داریم، کنار می‌آییم. الان شرایط خوبی داریم و به بازی دوشنبه امیدوار هستیم.
سرمربی فولاد درخصوص شرایط فولاد توضیح داد: تیم ما شرایط خیلی خوبی دارد. روحیه و انگیزه بچه‌ها طوری است که بتوانیم تمام تمرکزمان را روی بازی بگذاریم. تجربه چهار سال کار کردن در باشگاه بزرگ فولاد برای همه ما، افتخارات و زمان و تاریخ و لحظات خوبی را ثبت کرد. اگر شما در بازی‌های مرحله گروهی اشتباهی کنید، می‌توانید جبران کنید، اما دوشنبه تمام تمرکز ما روی این است که بهترین عملکرد را در بازی داشته باشیم؛ برای ۲۰۰ دقیقه آمادگی ذهنی، روحی و روانی داریم، چون در مراحل حذفی هر تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده خواهد شد و امیدوارم ما این تیم باشیم. تمام بازیکنان و اعضای تیم می‌دانند که باید بهترین عملکردمان را داشته باشیم.
اوزونیدیس: تلاش می‌کنیم به شرایط عادی برگردیم
مارینوس اوزونیدیس سرمربی الفیصلی عربستان هم پیش از بازی با فولاد خوزستان گفت: ما باید روی بازگرداندن الفیصلی به وضعیت عادی تمرکز کنیم و این‌جا بدون فشار بازی خواهیم کرد، چراکه چیزی برای از دست دادن نداریم.او که تیمش در هفته‌های اخیر لیگ یک عربستان نتایج ضعیفی داشته و با شکست به استقبال بازی با فولاد آمده است، ابراز کرد: ما یک فرصت عالی برای نشان دادن کیفیت فوتبال خود داریم و قطعاً همه چیز با سال گذشته متفاوت است.
سرمربی یونانی تیم الفیصلی تأکید کرد: ذهنیت و روحیه بازیکنان ایرانی را می‌شناسم و البته تیم فولاد هم روحیه جنگندگی دارد.