kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
صعود نخستین تیم به یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

استقلال- ملوان آبی‌پوشان در ‌اندیشه سومین برد متوالی

پارس جنوبی با پیروزی برابر دریای بابل در ضربات پنالتی، به مرحله بعدی جام حذفی فوتبال ایران صعود کرد.

در نخستین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران دیروز دریای بابل از ساعت ۱۴ در خانه میزبان پارس جنوبی جم بود که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه تلاش دو تیم به تساوی بدون گل کشیده شد تا بازی به وقت اضافه بکشد. در وقت اضافه نیز، دو تیم در باز کردن دروازه‌ها موفق نبودند تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند.در ضربات پنالتی، این پارس جنوبی بود که با پیروزی ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به جمع ۸ تیم برتر جام حذفی صعود کرد و نخستین تیم حاضر در یک چهارم نهایی لقب گرفت.
در ادامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، امروز سه دیدار برگزار می‌شود که استقلال در آزادی میزبان ملوان است، نود ارومیه به مصاف پیکان می‌رود و هوادار در تهران از مس رفسنجان پذیرایی خواهد کرد. روز چهارشنبه نیز در حساس‌ترین بازی، سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند. اما امروز در مهم‌ترین بازی استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ برتر که طی یک ماه اخیر در لیگ هم نتایج خوبی گرفته و با 4 برد متوالی خود را به جمع مثلث مدعیان قهرمانی این فصل رسانده است در غیاب محرومیت‌های متوالی خود، ساپینتو به مصاف ملوان انزلی می‌رود. استقلال در لیگ برتر در هر دو بازی رفت و برگشت ملوان را با نتایج پرگل شکست داده و به خوبی راه بردن این تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال کشورمان را بلد است. در مورد ملوان در این دیدار یک نکته مهم دیگر هم وجود دارد اینکه این تیم در مرحله قبل مقابل نفت مسجدسلیمان در انزلی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت ولی به دلیل اینکه نفت مسجدسلیمان یک بازیکن غیرمجاز داشت نتیجه با حکم کمیته انضباطی تغییر کرد و تیم حذف شده ملوان دوباره به جام برگشت! حالا هم قرعه سختی دارد و امروز باید مقابل یکی از مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. برنامه سایر بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به این شرح است:
دوشنبه ۱ اسفند۱۴۰۱
*نود ارومیه ...................................................................... پیکان تهران (ساعت ۱۴)
*هوادار تهران............................................................... مس رفسنجان( ساعت ۱۵)
*استقلال ............................................................. ملوان بندرانزلی (ساعت ۱۵:۳۰)
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱
*استقلال ملاثانی...............................................................مس کرمان (ساعت ۱۴)
*آلومینیوم اراک ..................................................... نساجی مازندران( ساعت ۱۵)
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱
* سپاهان اصفهان.............................................................. پرسپولیس (ساعت ۱۷)
- گل گهر سیرجان – فولاد خوزستان(ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان – زمان و محل برگزاری دیدار فوق متعاقبأ اعلام خواهد شد.)