kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

بررسی نهایی رشته‌های کاندیدا اعزام به بازی‌های آسیایی ‌هانگژو

نشست نهایی نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به منظور بررسی وضعیت رشته‌های کاندیدا اعزام به بازی‌های آسیایی پیش از طرح موضوع در ستاد عالی، امروز دوشنبه برگزار می‌شود.

طی ماه‌های اخیر نشست‌های کارشناسی متعددی به منظور بررسی وضعیت رشته‌های کاندیدا حضور در بازی‌های آسیایی برگزار شد. این نشست‌ها با حضور مشترک نمایندگان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون‌ها برگزار و طی آن، وضعیت رشته‌ها، تیم‌ها و ورزشکارانشان برای اعزام به ‌هانگژو با محوریت مدال‌آوری مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.
قرار است در نشست ستاد عالی تصمیمات قطعی در مورد تعداد رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی و کمیت آنها اتخاذ شود اما پیش از این نشست، جلسه‌ای به منظور ارزیابی تکمیلی و نهایی رشته‌ها و شرایطشان برگزار خواهد شد. این جلسه امروز دوشنبه برگزار می‌شود.
مناف ‌هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی و معاونان وزارت ورزش از افراد حضور در این نشست هستند.خروجی جلسه تعیین‌کننده امروز محور نشست آتی ستاد عالی خواهد بود که وزیر ورزش و رئیس‌کمیته ملی المپیک هم در آن حضور دارند. زمان ستاد عالی اما هنوز مشخص نیست. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی اول تا شانزدهم مهرماه در ‌هانگژو برگزار می‌شود.
کبدی‌، کاراته‌، تکواندو و ووشو، بسکتبال، تنیس روی میز، اسکواش، شمشیربازی، ژیمناستیک، شطرنج، کشتی، دوومیدانی، تنیس، شنا، اسکیت، بازی‌های رایانه‌ای، بدمینتون، وزنه‌برداری، قایقرانی، سوارکاری، کوهنوردی، بوکس، دوچرخه‌سواری، تیروکمان رشته‌هایی هستند که شرایط آنها در نشست‌های کارشناسی ماه‌های اخیر بررسی شده است. این نشست برای دو رشته فوتبال و هندبال برگزار نشده است.