kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳

تامینی دلایل استعفایش از ریاست فدراسیون شطرنج را اعلام کرد

رئیس ‌فدراسیون شطرنج با تاکید بر اعلام استعفای خود از این فدراسیون در مورد دلیل آن توضیح داد و گفت: طی دو سال به آنچه متعهد شده بودم، عمل کردم بنابراین می‌خواهم به خاطر مسائل شخصی بروم.

حسین تامینی در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر با تایید تصمیم خود برای استعفا از فدراسیون شطرنج و اینکه این موضوع را در گروه مربوط به رؤسای هیئت‌های استانی مطرح کرده است، در مورد آن توضیح داد. وی گفت: هنوز به صورت رسمی استعفا نداده‌ام. در گروه مربوطه طرح موضوع کرده‌ام و خواستم که با توجه به شرایط موجود اجازه بدهند من از ریاست کنار بروم.
رئیس ‌فدراسیون شطرنج که هنوز دو سال از دوره ریاستش در این فدراسیون باقی مانده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به پایان سال هستیم، مشکل خاصی هم در شطرنج وجود ندارد، از نظر پرداختی و رویدادها به شرایط خوبی رسیده‌ایم، وضعیت بودجه را پایدار کرده‌ایم، رقابت‌های لیگ و نوروزگاه را در پیش داریم که تا قبل از پایان سال برگزار می‌شوند. با در نظر گرفتن این شرایط به نسبت خوب و مسائل شخصی که با آن مواجه هستم و دوستان (رؤسای هیئت‌ها) هم در جریان قرار دارند، تصمیم گرفتم که از فدراسیون بروم.
تامینی تصریح کرد: برای تصدی فدراسیون شطرنج متعهد شده بودم که شرایط این رشته پایدار کنم. چندماه پیش احساس کردم که به این شرایط رسیده ایم اما اشتباه می‌کردم. مشکلاتی وجود داشت که طی این مدت برطرف شده است. دغدغه لیگ را داشتیم که کارهای مربوط به آن را انجام داده‌ایم. امروز مشکل خاصی در شطرنج وجود ندارد. در واقع به آنچه متعهد شده بودم رسیدگی شده است. به همین دلیل اجازه می‌خواهم که فدراسیون را واگذار کنم.