kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش:

آزمون استخدام ۲۵ هزار معلم در اسفند امسال برگزار می‌شود

 
 
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام ۲۵ هزار معلم در اسفند امسال برگزار و منابع آزمون استخدامی نیز به زودی اعلام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادق ستاری‌فرد اظهارداشت: آزمون استخدام ۲۵ هزار معلم در اسفند امسال برگزار می‌شود و جذب معلمان برای مناطق محروم، مرزی و مناطقی که نیاز به معلم توانمند دارند، در اولویت است و منابع آزمون استخدامی به زودی اعلام می‌شود.
ستاری‌فرد افزود: همه معلمان غیر رسمی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند و به صورت حق التدریس، خرید خدمات، قراردادی کار معین در آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند باید برای تعیین وضعیت استخدامی، در این آزمون شرکت کنند. همچنین از ادامه فعالیت معلمانی که حد نصاب نمره را در این آزمون استخدامی کسب نکنند، خودداری می‌شود.
به گفته وی، سازمان اداری و استخدامی کشور به دنبال این است که از سال بعد هیچ معلم غیر رسمی در آموزش و پرورش فعال نباشد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش درباره احکام رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: تا امروز ۹۲۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته مدارک خود را در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری کرده‌اند که حدود ۸۰۰ هزار نفر به مرحله ارزیابی نهایی و تعیین رتبه رسیده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر تعیین رتبه شده‌اند و احکام ۳۲۰ هزار نفر دیگر هم آماده صدور است و اولویت با بازنشستگانی است که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌اند و هنوز احکامشان صادر نشده است.
ستاری فرد درباره زمان نهایی شدن احکام رتبه‌بندی معلمان بیان داشت: احکام رتبه‌بندی همه معلمان تا پایان سال جاری نهایی می‌شود.
وی افزود: درصدد هستیم به نیرو‌های اداری و خدمتگزاران مدارس که مشمول قانون رتبه‌بندی نشده‌اند، فوق‌العاده ویژه‌ای پرداخت کنیم. ستاری‌فرد ادامه داد: فرهنگیانی که نسبت به رتبه خود معترض هستند می‌توانند اعتراض خود را در سامانه
my.medu.ir ثبت کنند تا بررسی ورسیدگی شود.
  اعلام زمان برگزاری
 آزمون جامع استخدامی‌های ۱۴۰۰ آموزش و پرورش
خبر دیگر اینکه، آزمون جامع پایانی ویژه افراد مجاز، طبق اعلام دانشگاه فرهنگیان به صورت حضوری در حوزه‌های تعیین شده برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، به گفته سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، به منظور رعایت حال مهارت آموزان حادثه دیده در زلزله خوی، پایداری شرایط جوی در برخی از استان‌ها و کسب آمادگی بیشتر شرکت کنندگان، آزمون جامع پایانی مهارت آموزان «مشمولان ماده ۲۸ » (استخدامی۱۴۰۰) و جامانده از دوره‌های قبل (که قرار بود در بهمن ماه برگزار شود)، در روز پنج‌شنبه، چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.
ابراهیمی افزود: افرادی مجاز به شرکت در این آزمون خواهند بود که پودمان‌های یک، دو و دوره فرهنگی را با موفقیت گذرانده‌ و نمره قبولی را در تمامی دروس آموزشی و حدنصاب کارآموزی و فرهنگی کسب کرده باشند.
براین اساس و طبق اعلام معاونت آموزش دانشگاه فرهنگیان، شرط ورود به آزمون اصلح، کسب نمره ۱۲ به بالا در تمام دروس فرهنگی است و اگر فردی در تمام دروس نمره ۲۰ بگیرد، اما در درسی ۱۱.۹۹ شود، امکان ورود به آزمون اصلح را ندارد و آزمون جبرانی صرفا دروسی که نمره زیر ۱۲ کسب شده، در اسفند ماه برگزار می‌شود.
در همین راستا، بیش از ۲۱ هزار نفر در آزمون فرهنگی مهارت آموزان شرکت کرده بودند که از این تعداد نزدیک به ۱۸ هزار نفر با اخذ نمره ۱۲ به بالا در تمام دروس و نمره ۱۴ در کارورزی، می‌توانند در آزمون اصلح که ۴ اسفندماه برگزار می‌شود، شرکت کنند.