kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
ارسال نهمین هواپیمای کمک‌های ایران به مردم زلزله زده سوریه

شمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از ۴۶ هزار تن فراتر رفت

 
 
 
شمار تلفات زلزله در ترکیه و سوریه مجددا افزایش یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، «یونس سزر»، رئیس‌مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» آخرین آمار قربانیان زلزله در جنوب شرق این کشور را ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد.
همچنین براساس آخرین آمارهای رسمی منتشرشده توسط سازمان ملل، تاکنون بیش از پنج هزار و800 مورد مرگ در پی زلزله در سوریه گزارش شده است.
با افزایش شمار قربانیان زلزله در ترکیه، شمار تلفات این حادثه طبیعی در این دو کشور از ۴۶ هزار تن فراتر رفته است.
نجات معجزه‌آسای مردی از زیر آوارهای زلزله
 پس از ۱۲ روز
تیم‌های جست‌وجو و نجات ترکیه در ادامه تلاش بی‌وقفه خود در مناطق زلزله‌زده،یک مرد ۴۵ ساله را ۲۷۸ ساعت پس از وقوع زلزله در استان حاتای نجات دادند.
بازداشت سه نفر از اعضای هیئت مدیره هتل تخریب شده
 در آدی‌یامان
همچنین خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد: در ادامه تحقیقات قضایی درباره تخریب هتل ایسیاس در زلزله آدی‌یامان ترکیه، سه نفر از اعضای هیئت مدیره و مالک این هتل بازداشت و به زندان منتقل شدند.
ممنوعیت خروج از کشور و کنترل قضایی علیه دیگر مظنونان این پرونده نیز اعمال می‌شود.
 انتقال اجساد ۱۵۹۰ تن از سوری‌های جان‌باخته در زلزله ترکیه 
به کشورشان
خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرد که اجساد هزار و۵۹۰ نفر از سوری‌هایی که در زلزله ترکیه جان خود را از دست دادند از طریق گذرگاه مرزی جلوه‌گوز در منطقه ریحانلی حاتای به کشورشان منتقل شد.
 ارسال نهمین هواپیمای کمک‌های ایران 
به مردم زلزله زده سوریه 
 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب به ایرنا گفت:نهمین هواپیمای کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده سوریه بامداد جمعه وارد فرودگاه حلب در شمال غرب سوریه شد.
این هواپیما شامل ۱۱ تن مواد غذایی از جمله شیرخشک، روغن، کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا و پنیر می‌باشد که بر اساس نیاز شدید آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده توزیع خواهد شد.
 کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان بسیار ارزشمند است
همچنین به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس‌هلال احمر سوریه در دیدار با کولیوند رئیس‌هلال احمر ایران گفت:ایران و سوریه دو کشور شریک و دوست هستند، کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان این کشور ارزشمند است‏، در همین خصوص از رهبری و رئیس‌جمهوری ایران تشکر می‌کنیم.
تا دیروز ۱۴۷ فروند هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه وارد سوریه شده است. ورود هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه از برخی کشورهای دوست و برادر برای زلزله زدگان به فرودگاه‌های دمشق، لاذقیه و حلب ادامه دارد.