kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
پیگیری کیهان درباره جذب یک بلاگر اینستاگرامی در مدرسه غیر‌دولتی!

معلم خاطی به دلیل انتشار و همخوانی موسیقی مبتذل در کلاس درس اخراج شد

 
 
 
 
سرویس اجتماعی-
با اقدام بموقع مسئولان آموزش و پرورش، همراهی یک معلم مدرسه ابتدایی در مازندران با دانش‌آموزان برای همخوانی یک موسیقی زیرزمینی و مبتذل منجر به اخراج وی و توبیخ کتبی مدیر مدرسه شد.
روزهای گذشته یک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن دانش‌آموزان با همراهی معلم خود مشغول همخوانی یک موسیقی زیرزمینی و مبتذل بودند. مشاهده ویدیو مذکور حاکی از این بود که معلم این کلاس نه تنها هیچ مخالفتی با همخوانی این موسیقی غیرقانونی ندارد بلکه به مانند یک بلاگر اینستاگرامی مشغول تولید یک ویدیوی متفاوت برای جذب مخاطبان است.
پیگیری‌ها از مسئولان آموزش و پرورش گویای این بود که ویدیو مربوط به یک کلاس مقطع ابتدایی در یک مدرسه غیردولتی در استان مازندران بوده است. در این رابطه محمدعلی خدابخشی مسئول روابط عمومي و اطلاع رساني آموزش و پرورش مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه کیهان گفت: پس از انتشار این ویدیو پیگیری‌ها در دستور کار قرار گرفت. در اولین اقدام، معلم خاطی اخراج و معلم این مدرسه به صورت کتبی توبیخ شد.
خدابخشی افزود: متاسفانه مدیر مدرسه در جذب این فرد که یک بلاگر اینستاگرامی بوده دچار اشتباه شده است.
وی همچنین درباره گزینش این فرد توسط آموزش و پرورش بیان داشت: معلمان مدارس غیردولتی توسط آموزش و پرورش گزینش می‌شوند اما این فرد تازه به مدرسه اضافه شده و متاسفانه پیش از صدور نامه گزینش مشغول به تدریس شده بود.
 تلنگرهایی که باید جدی گرفته شود
گفتنی است، انتشار چنین ویدیوها و همخوانی دانش‌آموزان با موسیقی‌های مبتذل و غیرقانونی مسبوق به سابقه است و در سال‌های گذشته نیز گاه در سایه برخی غفلت‌ها چنین اعمالی از سوی برخی افراد در محیط مدارس دیده شده بود. البته که غلبه جریان فرهنگی انقلابی در مدارس و تبلور گرایش‌های ارزشمند دانش آموزان در همراهی و اجرای برنامه‌هایی همچون سرود «سلام فرمانده» برای دشمن و جریان مخالف فرهنگ ایرانی اسلامی قابل پذیرش و تحمل نیست و مسئولان آموزش و پرورش باید جدی‌تر از همیشه راه هرگونه نفوذ فرهنگی نامانوس با ارزش‌های جامعه به محیط مدارس را سد نمایند. در این راه توجه بیشتر به مسئله جذب معلمان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند و باید علاوه‌بر صلاحیت‌های علمی، توجه و کنکاش درخصوص صلاحیت‌های اخلاقی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد. این موضوع با توجه به شرایط مدارس غیر‌دولتی و علاقه موسسان و مدیران برای جذب نیروهای آزاد با کمترین هزینه بیش از مدارس دولتی نیازمند توجه مسئولان آموزش و پرورش است. از سوی دیگر ورود برخی افراد در کسوت معلم بدون گزینش‌ها و حساسیت‌های لازم و سپردن ذهن و روح فرزندان مردم به آنها خطرات جبران ناپذیری دارد. از جمله موارد متعددی که والدین از آن شکایت دارند بیان شبهات و مباحث نادرست تاریخی یا تحریف واقعیت‌های موجود در کشور و درگیر کردن ذهن دانش‌آموزان با اطلاعات نادرست و هدفدار توسط برخی معلمان به ویژه در مدارس غیر‌دولتی
 است.
 آنچه اکنون حائز اهمیت است، باتوجه به حوادث اخیر و جنگ شناختی که دشمنان علیه مردم کشورمان به راه‌انداخته‌اند، آموزش و پرورش بیش از پیش در آگاهی بخشی و تعلیم و تربیت انسان در تراز انقلاب اسلامی باید نقش ایفا کند. به همین منظور انتظار این است تا مسئولان آموزش و پرورش و حتی بالاتر از آنها شورای عالی انقلاب فرهنگی همان‌طور که سندی برای تحول بنیادین برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تدوین کردند، سندی را هم برای تحول در تربیت معلم و آموزش‌های ضمن خدمت در نظر بگیرند.